Tuesday, April 28, 2009

..Love Me Or Not..

Love is like a river, or maybe a deep blue sea.
Love flows on forever, always and endlessly.
Love is something special, something you can't touch or see.
Love is amazing, this thing I feel for you and you for me.
I'm not afraid of death,I'm not afraid of dying.
I'm not afraid of heartbreak
and I'm not afraid of crying.
The only thing I fear of ever really coming true,
is living this fearless life without you.

~ Elena Zamora

p/s : tjiwang la plak ak neh..amik mud study fizik..hukhuk..benci2..
Read More »

Sunday, April 26, 2009

..tagged..koleksi kesayangan..


Peraturan: sila beritahu tentang koleksi simpanan kesayangan anda berserta gambarnya sekali. Jawab beberapa soalan...

*Koleksi anda*

haha..musti la DETECTIVE CONAN


ak x hengat ade brape..tp da bwk balek kt umah..so..xde la gmbanye..hikhik..



*cerita trbaru yg paling baru*
stakat yg aku ade terbaru skali siri 63..kt tg malim neh xde supplier komik neh..kne la tggu balek seremban bru dpt beli..mse beli tuh bkn 1 jer..5-6 buah..hakhak..

*Bila mula mgumpul*

start dr taun 2006 smpai la skrg nehh..


*Sebab suke menyimpan koleksi ini*
suke bce dr kecik lgi..tp mse kecik2 xde duit..mak pon kdkot nk belikan..bile da ader duit neh bru bule beli..hehe~



*Budget untuk mgumpul koleksi ini*
ermm..disebabkn ak beli mse balek seremban jer..ak xde bajet la..tp sbuah rm5..dlm rm30 la..


*tag sesiapa sahaja*
..anis..
..eniey..
..naili..
..ikmal..
..feedo..
..spe2 jer..x kisah dong..



..thnx to amiyuki..
Read More »

..stress..

next paper..
# organic chemistry - 27 apr #
# introductory physics - 30 apr #
# polymer chemistry - 4 jun #
MAMPUKAH????
*kepale da pening mikir..da la paper major dua tuh..stdy mcm x smpt jerr..
Read More »

Monday, April 20, 2009

..kenangan..

mse pagi rabu lps nk g lab present microteaching..hujan lebat sgt2..xprnh2 ujan pagi taw..plek jgk..kuasa Allah swt..ak pn g claz tkekek2 cz ujan mmg lebat..mood laks ilang nth ke mane pgi tuh..present pon cm haper nth..byk mistake yg aku buat..huhu..ade plak g pegang krts..xpsl2 kater ak rujuk note..sedangkn tgk pon x..sket2 jer..hehe~

balik dr kelas tuh..lps bli mkn kt khar..ak pon balek la umah dgn nad lalu kt tepi sungai..bile pndg je sungai ak tkejut..wahhhparas air sunagi iteww mmg tggi ah..nadia tjerit..ak tkejut dgn jeritan die benanye..hikhik..





bile tgk air sungai tggi cmnie..ingt plak kt kpg ak kt bekenu, sarawak..biler time banjir cmnie la tggi air sungai neh..rsenye tggi lgi..smpai membanjiri sekitar kwsn rumah nenekku..rumah nenek aku dekat dgn sungai..so mmg kami neh anak sungai..hehe..balik kmpg naik perahu bot..xde knderaan nk msuk dlm kwsn situ..wpon letrik xde kt kwsn situ (cz x dimajukan)..tp ak ade je mse n bnde nk dibuat kt kpg..xde nk crik tv la..pgi2 crik kwn main kejar2..mandi2 kt sungai..main bot..pnjat2 pokok..nek perahu..men dayung2..haha..rindu sgt nk balik srwk..mse bnjir je..kami adik bradik nmpk jer air tros terjun mandi2..klo tmpt dlm sket bru guna pelampong..biler time banjir 2 la kami mandi dr pagi smpai la petang..x puas main air..abah ak ckp kami nie darat..haha..giteww ar..ak da byk kali lemas kt sungai2 neh..da lali..n x prnh serik..ak suke balik bekenu sbb dpt mkn byk buah amik kt kebun..mmg byk sgt buah..puas sgt la mkn..plg dekat kt umah pn buah rmbutan..klo nk mkn panjat jer lps 2 mkn ats pokok..cm monyet da..haha~ mmg xbley lupe mak aku pnjat pokok rmbutan tjatuh smpai bengkak kaki smata nk bgi kami mkn..huhu..ingt lagi klo nenek aku neh men senapang (nenek aku nie laki..mmg stail pggil nenek..haha)..ade la pesta..ak mkn aiskrim puas2..sorg nenek ak blnje 3btg aiskrim..aiskrim dlu xsme dgn aiskrim skrg..da pndek..huhu..waktu mlm bru la ade letrik gune generator..mlm2 la pegi tgk tv kt umah jiran tgk doraemon..mmg sronok..tgk rmai2..lps 2 tido dlm kelambu cz hutan byk nyamuk..mmg bez tdo dlm kelambu..sorg2 jer..hehe..

aku dibesarkan dalam kem polis di PPH 12 Miri, sarawak..anak2 polis mmg mcm hantu (al-maklum la)..ak pon x trkecuali..ak mmg lasak..ak n jiran2 sume..erra..ebok..muiz..kenny..linda..(ak rindu diorg) main dlm semak..masuk hutan..mandi paya..kutip berudu..main telur katak..main tanah merah bwh jmbatan..join advanture msuk dlm hutan..crik kumbang..tgkap belalang..mcm2..giler la..2 la tgn ak ade lgi parut2 kesan calar2 dek keganasan aku bermain..hehe..tp ak rajin g masjid kt kwsn umah ak..slalu ikot tadarus..mse bulan pose ade tadarus..musti ikot (nk dpt duit)..kdg2 rajin jugak kt msjid tuh cuci kolam ikan..kolam wudhuk..tandas..mmg tugas kami la..aku..adik, nana..ebok n erra..cuci pn main2..nth bersih ke x..hehe..ak rajin taw..

mse musim pmainan..ade yg main guli..aku ikot..men layang2..ikot gaks..men lwn pemadam..byk aku kmpul..men ting ting..jrg menang la tp main jer..main sorok2..main "pukul brape datuk harimau"..main kawen2 tuh wajib..haha..plg bez men dlm semak..mne pdulik ade ular ke ape ke..semak tu tggi..tggi ak skrg neh la..haha..skrg neh mne de budak2 men cm2..xnmpk ponn da..

lps tu g sekolah jln kaki jer..bkn cm korg nek bus..ade trak ker..parent anta..ak jln kaki taw..hikhik..ak mse tu drjh 2 da jln kaki g skola dgn2 dak kwsn umah ak..sumenye jln kaki..brani kn..mse g skola tuh kne lalu jmbtn..amat mnyeramkan..tp da jln rmai2 lalu jela smbil lari2..2 la satu2nye jln ke sekolah ak..mmg srnok la mse ak kecik2..mcm2 pnglmn..mmg besh!!~
waaaa...wenduuu nk balek kmpunggg!!!

~back to study..huhu~
Read More »

..Wallpaper Tagged..

ak terlalu kt blog ikmal tdi..die bg tag neh kt spe2 yg lalu..so i pon dgn rajinnyer buat..hikhik..xsda dri nehh..study2!!dushh!!

Peraturan:

1) Anda perlu "PrintScreen" wallpaper anda yang sedang guna sekarang, jangan dusta, kerana kurang digemari.



2) Beri tahu mengapa anda suke "wallpaper" anda itu.

**bkn suker pon..pnyuntik semangat utkku rajin belajar..(padahal tidoq je ak taw)
**gmba tuh plak mse dinner dgn dak2 kelas yg sewel..hikhik..

3) Tag 10 orang. (nk tgk pic dlm PC saper erk~)
1# eniey ku syg..hikhik..
2# ichii anis
3# rose nadia
4# naili
5# cik amirah
6# suharni
7# beng..she bang..
8# feedo..hakhak...tkena akhirnya..
9# ecah..eisyah..aisyah..pape la..hikhik..
10# sume reader yg laluu kt page ak neh..hehe~
Read More »

Sunday, April 12, 2009

Cara Jawab Telefon Yang Betul

Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah... dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi di sini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le korang boring sangat kalu jadi operator).

1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap..sini bukan balai polis.

2. Soalan: Haloo, siapa di sana?
Jawapan: Ntah..saya kat sini, mana tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap degna bapak awak?
Jawapan: nak cakap, cakap je ler. buat apa tanya saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik, nombor tak boleh disambung, hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ada rumah?
Jawapan: mak takde rumah. bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli

6. Soalan: haloo timah, buat ape tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap dengan awak kat tepon nie..

7. Soalan: boleh saya bercakap dengan siti?
Jawapan: maap, nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannya..time kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad, saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri..saya sibuk. maap.

9. Soalan: haloo..
Jawapan: haloo..pusat sakit mental di sini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang tanya..
Jawapan: maap, ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu

12. Soalan: assalamualaikum..
Jawapan: waalaikumussalam.. (tupp!!..terus letak tepon..salam kite wajib jawab)


Read More »

Friday, April 10, 2009

..kegiatan di dalam kelas..

haha..mcm kegiatan haram plaks yg aku wat..mlm smlm ader presentation for microteaching..ak mmg dlm kebosanan dengo presentation nihh..so ak pon main2 la..gelak2..sembang2..huhu..lps tuh group kwn aku nih, nabila bg gula2..lawa plastik gula2 tuh..ader trnsparent..lps tuh si kak eda plak mmpamerkan kekreatifan dier mggubah plastik gula2..spe nk tempahan bule la hubungi sye eks..hikhik..ak plak tukang tgkp gmba..nie la hasilnyer..





..my name..
..sya..


nex week plak giliran ak mmbetang microteaching nihh..hrp2 xder mslh..takot jgk nk mmbentang..huhu..nik n wan..jgn la wt hal mse ak present..cian kt aku taw..hihi~
Read More »

..tagged dari naili lg..

ak da buat tagged nihh..tp ats prmintaan nai ako pon tunaikn..hikhik~

1. Do you think you're hot?

yeke..tataw..xmo prasan..haha~

2. Upload a favorite picture of you


3. Give three reason why you like that picture.

pic nie mse ak n dak2 claz g pizza kt rawang..
ak ingt yg iqbal hutang pizza besar kt hakuu...
nk mkn pizaaa.....

4. When was the last time you eat pizza?

haha..bru ckp..bln 3 ari tuh..

5. The last song you listen?

da lme x dgr lgu..smlm ak tido pengsan mkn ubat slsema..hihi..

6. What are you doing right now besides this?

main kuiz kt facebook..hehe..

7. What name you prefer besides yours?

sya la..

Now I would like to tag victims to do it.

1. iichigonis_anis

2. eniey_ko bkn insan insan bese..ko alien..

3. rose nadia..diam jer lps balek cuti..

4. eisyah echot yg comot

5. anybody

8. Who is number one?

mmber claz yg paling kecik x seda die tu kakak..haha~

9. Number three is having relationship with?

dier kwn skola ak kt pee dee yg plg plek skali ak jmper..hehe~

10. Something about number five?

spe2 yg ade body tuh silakan wat tagged nih..hihi~

11. What do u think about number four?

eisyah yg ade che'an..spe nth ak pon tataw..haha..

12. Who is number two?

dak sme claz la..suker gelak2..cover sket eniey..hikhik..

Read More »

Wednesday, April 08, 2009

..2nd tagged from Nai..

Adakah anda suka blogging? Kenapa?
suker..suker menulis..mluahkan ape yg tpendam..bg info..

Blog siapa yang selalu anda skodeng? Nyatakan 5.
blog yg ader update..tgk la kt list ak tuh spe yg slalu update..hehe..

Anda menginginkan seseorang dalam hidup anda? Yang boleh menemani dan menyayangi anda sepenuh hati? Dan siapakah orang itu?
yesss...mr comey..haha..

Taken or single?
taken oready maa..

Pernah tak cinta anda tidak dibalas?
yepp..mse kt skola dlu..tp x bgtau pon suker kt die..huhu..

Ciri-ciri idaman gf/bf anda? Nyatakan 5.

1. jage hati n prasaan aku..
2. sentiasa mngambil berat..
3. selalu berada xkre di kala hepi n bduka..
4. selalu menasihati aku cz ak nie kuat beremosi..
5. owayz wif me..

Pada umur berapakah anda akan merancang untuk berkahwin?
erm..dlm 5 thn lg..2014 lew..hikhik..

Nak berapa anak?
5 or 6..ckup la..hehe..

orang bertuah yang anda ingin Tag
1. sue (lame die x update nihh)
2. beng (die pon sme)
3. anis (kne jgk..xkre..)
4. eniey (alang2 tuh wt la jgk..)
5. nadieya-rose (cuti2 msia tuh)
6. spe2 yg dtg blog nie..silakan..
Read More »

..tagged..sekolah memory..

Sekolah mane paling beshhh, sekolah rendah atau menengah???
Sek Men Keb Taman Setiawangsa, Kuala Lumpur..i miz all ma fren at there..

Makanan ape yang x boleh lupe kat kantin sekolah???
erm..ak x g kantin pon..dok mrewang dgn mmbe2..jln2 cuci mate..hehe..

denda paling trok kne, kenapa???
ade ke..ermm..kne rotan kt tgn sbb kelas kotor mse form 1 dpn org rmai..lps tuh kne kutip smpah kliling skola..malu3..

pilih satu hari yang bosan di sekolah. kenapa???
bile ade ceramah plek2..n x diterima akalku..lps 2 klo ade smbutan yg mcm hape2 nth yg mnimbulkn kebosanan thp serius..

cikgu fevret, kenapa???
spe eks..cikgu kimia aku..lupe laks nmenye..haha~sebab cikgu 2 sporting..mmg best la..mcm kengkawan jer..lps 2 cikgu rosli..cikgu sejarah aku..besh3 sbb die ajar lawak..xprnh bosan..

bende yang x penah tinggal selain buku, pensil case.
purse..spek mata..penting2..

perasaan ketika nak tunjuk report card kat parents?
takot..takot kne mrh dgn abh..huhu..

pernah x rase jeles ngan member yang markah tinggi? apa korang wat??
msti lew..blaja btol2 mse exam len..cmfirm aku dpt tggi dr die..haha~

jawatan paling beso penah korang pegang?
beso?ak x gila kuase..mls nk pegang jwtn..plg beso pon bendahari kaunseling..lps tu setiausaha rumah sukan..2 jelew..

rindu x nak balik sekolah semula??
ofcoz..mls nk pkr asgmnt mcm skrg nihh..skola dlu bez xde pkr pape pon..huhu~

org yang bertuah utk di tagged?
1. eniey (spesel taw..)
2. anis (buat2..)
3. rose nadia (layan2..)
4. spe2 yg dtg blog nie..pnt nk snarai..
Read More »

Friday, April 03, 2009

Maksud nama korang

Mengikut kepercayaan tradisi, nama seseorang itu mempunyai makna tertentu di sebaliknya. Walau apa bangsa atau keturunan, namanya tetap membayangkan makna di sebaliknya. Mengikut pakar numerologi, nama seseorang dapat menggambarkan personaliti atau kehidupan seseorang itu. Cubalah numerologi berikut:

1. Perhatikan abjad di bawah ini yang menyamai huruf-huruf pada nama kamu. Contoh: huruf ‘A’ nilainya 1.

1 A J S
2 B K T
3 C L U
4 D M V
5 E N W
6 F O X
7 G P Y
8 H Q Z
9 I R

2. Campurkan semua vokal (A, E, I, O, U) dan konsonan yang ada pada namamu secara berasingan. (Ada huruf konsonan yang dikira sebagai huruf vokal andainya ia berbunyi seperti huruf vokal bila disebut.Contohnya huruf Y dalam nama-nama ini: Sayfol atau Jenny)

3. Jumlahkan huruf vokal sehingga kamu dapat satu digit. Lakukan yang sama pada huruf konsonan.

Contoh: ADET ZAIN

Vokal: A+E+A+I

1+1+5+9 =16 = 1+6 = 7

Konsonan: D+T+Z+N

4+5+2+8 = 19 = 1+9 = 10 = 1+0 = 1

Kombo ADET ZAIN ialah 7-1

Kombo kamu mestilah antara 1-1 hingga 9-9

Selepas itu, carilah maksud yang tersirat pada kombo kamu dibawah ini. Selamat mencuba!

1-1 Kamu sanggup berkorban apa saja demi untuk mencapai wawasanmu. Kalau kamu terpaksa memberi sesuatu yang berharga pada dirimu, kamu sanggup melakukannya.

2-1 Kamu seorang yang peramah yang suka bergaul dengan sesiapa saja. Gunakan skill komunikasi yang kamu miliki untuk tujuan kebaikan padamu.

3-1 Otak kamu cukup kreatif. Gunakan kelebihan ini dalam mancari kekasih baru kerana mungkin kamu akan bernasib baik kali ini. Peristiwa lama jangan dikenang.

4-1 Jadual kamu terlalu sibuk dan tentu ini tidak elok kerana ia boleh mengganggu rancanganmu yang lain. Kamu perlu bijak mengatur rancangan dan jadualmu.

5-1 Kamu seorang yang bertenaga. Jangan memencilkan diri daripada teman-teman.Sekali-sekala, berilah perhatian pada teman-teman lain seperti mana yang kamu inginkan.

7-1 Hubungan jauh dengan si dia membawa kebahagiaan. Walau sering bertengkar, namun ia tidak selama-lamanya kerana bila kamu bersama, kamu berdua amat menghargai saat-saat itu.

9-1 Jangan risau sangat apa yang orang lain mahukan dari dirimu. Yang penting ialah objektif hidupmu iaitu apa yang kamu mahukan dalam hidup ini.
_________________

1-2 Kamu bertindak dengan cepat dan tepat. Jadi semua orang sangka kamu suka mengawal. Jangan segan silu minta tolong jika kamu berada dalam kesusahan.

2-2 Waspada! Kamu terlalu berlembut hati sehingga orang lain ambil kesempatan pun kamu tidak kisah langsung. Cubalah kamu fikirkan tentang dirimu dulu.

3-2 Kamu mahu semua orang sukakan kamu tapi ia mungkin tidak akan berlaku. Oleh itu janganlah kamu membuang masa dengan mereka yang tidak pernah menghargaimu.

4-2 Ada temanmu yang terasa kehilanganmu kerana sudah lama tidak bersama. Buat satu pertemuan antara semua teman-temanmu dan mereka pasti menghargaimu.

5-2 Kamu suka bila menjadi tumpuan orang ramai. Jaga-jaga kerana sikap ini boleh menyinggung perasaan orang lain. Berilah peluang pada orang lain menunjukkan kemampuan mereka pula.

6-2 Kamu bersikap berhati-hati dalam perhubungan sehingga membuatkan si dia rasa kehadirannya tidak diperlukan. Fikirkan hal ini dengan sebaik mungkin.

7-2 Hampir semua temanmu hipokrit! Tapi kamu tidak seperti mereka. Kamu sentiasa memastikan dirimu bersedia menghulurkan apa jua bantuan yang mereka perlukan.

8-2 Seorang pemimpin semulajadi! Dengan mudah kamu mempengaruhi teman-teman bekerjasama sebagai satu pasukan.Teruskan semua ini demi untuk mendapatkan kehormatan orang ramai.

9-2 Kamu memang seorang yang lembut hati dan manis. Ingat, ada yang suka ambil kesempatan.Tapi kebijaksanaanmu mengatasi segala-galanya.Akhirnya dia akan tunduk pada suruhanmu.
_________________

1-3 Mereka di sekelilingmu suka mendengar apa yang kamu perkatakan. Hulurkan bantuan pada temanmu kerana kamu memang hebat dalam bab tolong-menolong.

2-3 Jangan ingat semua temanmu itu satu kepala denganmu. Oleh itu, kamu tidak perlu selalu memberi peluang kepada orang lain mendahuluimu dalam apa jua perkara.

3-3 Sikap malu dalam dirimu selalunya disalahertikan oleh sesetengah temanmu. Tapi bagi teman-teman yang rapat, mereka tahu siapakah kamu yang sebenarnya.

4-3 Kamu seorang penulis yang hebat. Idea kamu bernas dan tidak takut pada cabaran. Tapi kelemahanmu terbesar ialah sikap sensitif yang keterlaluan.

5-3 Walaupun kamu menghadapi masalah besar manapun, kamu tetap bersikap tenang dan dapat menyelesaikan masalah itu. Kebolehanmu ini dapat membantu temanmu yang bermasalah.

6-3 Teman-teman lelaki suka mendapatkan nasihat cinta darimu. Dah jadi pakar cinta konon! Walaupun mereka dah ada kekasih, mereka tetap meluangkan masa denganmu.

7-3 Kamu tahu apa yang kamu mahukan dalam hidup kamu. Tapi ada kalangan temanmu yang tidak mengerti. Bersemuka dengan mereka dah terangkan segalanya.

8-3 Tak sangka kamu adalah seorang yang suka bersaing dalam apa jua perkara pun. Jika kamu menghadapi seseorang yang kuat, jangan cepat panik.

9-3Sukar bagimu bersemuka dengan orang lain. Tapi memendam rasa terlalu lama juga tidak baik. Nanti tersalah orang, lain pula yang dimarah.
_____________

1-4 Kamu cepat bosan dengan kekasih baru kerana kamu tiada pendirian yang pasti. Lain kali kamu perlu berpura-pura walaupun si dia amat membosankan kamu.

2-4 Rileks! Jangan terburu-buru membuat keputusan. Semuanya akan berakhir dengan baik. Dan jangan kamu bersikap terlalu sensitif terhadap apa jua keadaan pun.

3-4 Kebebasan amat penting bagimu. Dan kamu suka dilayan sebagai orang yang matang. Bila masalah besar timbul, kamu perlu bertindak cepat menyelesaikan masalah itu.

4-4 Berpenampilan menarik membuatkan kamu rasa hebat seklai dalam hidupmu. Teman berkata kamu seorang yang menarik. Tidak semestinya wajah atau fizikal tetapi sikapmu itu.

5-4 Kamu perlu mengurangkan aktiviti sosialmu kerana ia boleh mengganggu ketenteraman jiwamu. Alternatifnya ialah bergaul dengan teman-teman yang tidak mendatangkan masalah.

6-4 Kamu suka kekasih misteri. Cubalah cari kekasih yang mudah difahami dan kamu akan merasa kebahagiaan bersamanya daripada kamu asyik menggaru kepala bersama gadis/teruma misteri.

7-4 Kuat keyakinan bila berkomunikasi dengan orang lain di pejabat/sekolah. Bijak-bijaklah pilih teman kerana aada segelintir manusia yang tidak menghargai sumbangnamu.

8-4Banyak bergaul dengan teman yang gemar membaca. Ia dapat membantumu menambah pengetahuan. Mungkin si dia juga sesuai dijadikan pasangan istimewa buatmu..siapa tahu?

9-4Sikap terlalu terperinci kamu membosankan orang lain. Kurangkan perangai itu dan kamu akan jadi tumpuan di pejabat/sekolah.
____________________

1-5 Semua orang sukakan kamu kerana sikap kamu yang cukup peramah. Jadi teruskan sikapmu itu agar kamu disukai dan tidak mendapat musuh.

2-5 Kamu bukan seorang yang pintar. Tapi peduli apa orang lain fikir. Yang penting ialah kamu berani menyuarakan pendapatmu dan ini menunjukkan kamu juga berakal.

3-5Kamu suka menghadiri majlis keramaian. Jangan mengharapkan semua akan berakhir dengan apa yang kamu kehendaki kerana mungkin kesilapan kecil mendatangkan keseronokan.

4-5Suka menolong adalah sikapmu. Jangan bersedih jika kamu tidak dapat menolong temanmu sekali sekala kerana dia faham kamu akan mencuba di lain masa.

5-5Semua orang sangka kamu ni kelakar. Memang betul pun! Meskipun sikap kelakarmu itu menggembirakan tapi berwaspadalah kerana ada seseorang dengki terhadapmu.

6-5Tidak dinafikan kamu seorang yang dapat menarik perhatian orang lain. Tapi adalah lebih baik jika kamu tidak berusaha terlalu kuat sangat hingga boleh menyinggung teman lain.

7-5 Kamu mudah rasa gelisah. Ini memudahkan orang lain perasan tentang dirimu. Cuba atasinya dengan segera. Daptkan bantuan profesional jika perlu.

8-5Walau apa situasi pun, tuah tetap di pihakmu.Jangan lupakan mereka yang pernah membantumu.Nanti dapat gelaran ‘kacang lupakan kulit’.

9-5 Kadangkala sikap kebodohan boleh menambahkan keceriaan antara kamu semua. Selain itu kamu cuba bersikap advance dalam hidupmu.
____________________

1-6 Kamu ini seorang yang mudah berkongsi idea. Tapi lain kali cuba kamu bertolak ansur sedikit dan berikan peluang kepada orang lain bercakap dulu.

2-6 Kamu suka cabaran. Dan kamu juga suka mambantu temanmu di tika mereka kesusahan. Paling best, kamu ni sentiasa sukakan suasana baru yang ceria.

3-6 Kamu berbakat besar dan disenangi oleh teman-temanmu. Kamu kuat dan tabah menghadapi segala dugaan. Sikap ini amat dihormati oleh orang lain.

4-6 Cubalah kawal nafsu kamu itu. Mungkin kamu belum bersedia lagi. Asahkan skill komunikasi dan kamu akan dapati ada yang menghargaimu kelak.

5-6 Kamu tidak suka pujian dan suka mendiamkan diri. Sikap ini amat disenangi oleh teman-temanmu. Mungkin sikapmu itu menjadi teladan bagi mereka.

6-6 Kamu adalah seorang yang suka berbual-bual. Bila kamu mendiamkan diri, teman-temanmu yang lain akan bertanya, ‘apa yang terjadi padamu?’ Jangan marah, mereka cuma nak ambil berat tentangmu.

7-6 Privasi amat penting dalam hidupmu. Tapi luangkan sedikit masa dengan temanmu. Tapi jangan bimbang kerana kamu juga seorang yang bijak menangani keduanya sekali.

8-6Kejujuran amat penting dalam hidupmu. Oleh itu kamu dapati walau susah macammanapun, kamu tidak akan sekali-kali bercakap bohong. Bagus tu..teruskan!

9-6 Kamu bersikap terbuka dan sanggup berkongsi bakat yang ada padamu.Senyuman manis pasti membahagiakan kamu.Kamu seorang yang realistik.
______________

1-7 Kamu inginkan perkara yang terjadi berakhir dengan apa yang kamu rancangkan. Untuk itu kamu perlu mengatur segalanya dengan tersusun agar kamu dapat keutusan yang baik.

2-7Kadangkala kamu terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak realistik daripada kekasihmu. Payah nanti!Cuba kamu berdua fikir saat-saat manis bersama dahulu.

3-7 Mahu dirimu dilayan dengan baik? Kalau nak, jangan asyik nak menunjuk-nunjuk. Satu lagi, jangan suka sangat menyinggung perasaan teman-teman dengan kata-katamu.

4-7Walaupun kamu tidak suka kejutan tapi dalm hidup ini bukan semua yang dapat kita jangkakan. Kawal perasaanmu dan terima apa saja yang ada.

5-7Kamu memang bijak berkomunikasi dengan orang lain. Bila mereka memerlukan bantuanmu, cubalah pasangkan telinga itu untuk mendengar luahan hati temanmu itu.

6-7 Kamu seorang yang ultra sensitif. Sikap ini perlu diubah sedikit dan jangan terlalu taksub sangat dengan apa yang berlaku. Cuba bawa bertenang dan teruskan hidupmu.

7-7 Kamu rasa gelisah terutama bila berhadapan ramai orang. Jangan bimbang sangat hal ini kerana semua orang mengalami insiden yang sama.

8-7 Luangkan lebih banyak masa bersama si dia tersayang. Jangan terlalu mempercayai kata-kata teman yang suka menjaga tepi kain orang.

9-7 Kamu nak lakukan sesuatu untuk kebaikan tapi tidak tahu di manakah kamu patut bermula. Cuba mulakan dengan teman-temanmu, sekolah atau rumah.
________________

1-8 Kamu perlu mengikut gerak hati untuk membuat sebarang keputusan.Namun dalam perhubungan jangan terburu-buru buat keputusan kerana ia juga akan mempengaruhi orang lain.

2-8 Berkongsi barang dengan teman tidak menjadi masalah bagimu. Tapi katakan ‘tidak’ kepada teman yang suka ambil kesempatan kerana kamu juga manusia biasa.

3-8 Kamu banyak idea dan gunakan ia sebaik mungkin. Jika tidak, bermakna kamu menipu dirimu sendiri kerana mensia-siakan potensi yang ada padamu itu.

4-8 Kamu cuba melakukan semua perkara dengan sendiri. Sekali-sekala itu, benarkan teman-temanmu membantu kerana mereka mungkin boleh menyumbang sesuatu yang bernas.

5-8 Kamu ini berat sebelah sangat. 24 jam asyik fikirkan teman-teman saja dan membiarkan si dia berseorangan. Masa sudah tiba kamu perlu mengubah semua itu.

6-8 Luahkan perasaanmu bila rasa tertekan. Kamu juga pandai menunjukkan emosimu. Mungkin ada baik buruknya kamu terus begitu. Yang penting kamu sentiasa bahagia.

7-8 Walaupun cinta sudah mula bersemi, tapi jadualmu ketat. Jika si dia benar-benar jujur, dia sanggup menantimu sampai bila-bila.

8-8 Jangan perasan sangat nanti kamu yang malu. Utamakan perasaan mu dulu sebelum fikirkan orang lain. Sepanjang kehidupanmu banyak rintangan.

9-8 Beria-ia kamu merancang tingkah lakumu.Lakukan kajian terperinci dan tanya pelbagai soalan yang dapat membantumu kelak. Ini akan memudahkan kerjamu.
_______________

1-9 Teman-temanmu suka mendengar cerita sejarah hidupmu tapi janganlah asyik menceritakan sesuatu yang sama saja. Sesekali ceritakan hal lain yang menarik.

2-9 Mengimbangi pelajaran/kerjaya dengan cinta bukan perkara mudah bagimu. Mungkin ia terjejas sedikit tapi jangan panik sangat kerana ia tidak akan berpanjangan.

3-9 Catatkan semua kualiti yang ada padamu. Masa untuk kamu bertindak sudah tiba dan catatatn itu mungkin dapat membantumu sepanjang tindakan yang kamu lakukan.

4-9 Imbangi hidupmu itu. Jangan biarkan tekanan perasaan mempengaruhimu. Bangun dan aturkan jadual hidupmu dengan lebih berkesan. Peluang baru akan menyusuli kemudian.

5-9 Kamu memang bijak. Walaupun suka berparti, namun pelajaran/kerjaya tidak terjejas langsung. Cuba hulurkan bantuan pada teman sekelas/sepejabat yang
memerlukannya.

6-9 Kamu jujur bila memberi pandangan pada teman-temanmu. Tapi ingat! Pujian yang terlalu sangat juga tidak baik dan menakutkan orang lain. Berpada-pada bila memberi pujian.

7-9 Jangan rasa malu nak menunjukkan kebolehanmu walaupun sekali-sekala. Ada baiknya kamu menguatkan lagi keyakinan dan membiarkan apa orang lain nak kata tentangmu.

8-9 Pandai-pandailah kamu simpan rahsia.Kamu tak suka jaga tepi kain orang. Teman-teman amat menyukai sikapmu itu. Tahniah!

9-9 Membantu teman yang keliru adalah kelebihan dirimu. Tak lama lagi, kamu perlu membuat keputusan yang amat penting! Pastikan kamu tahu implikasi keputusan yang bakal dibuat.
Read More »

Thursday, April 02, 2009

Waste Water Treatment

haha..aku nie kire ketinggalan la sket..coz enieyy n ecahh da post pasal nih..ak bz siapkan proposal education n chitosan..xder mse..hehe..xpe..eniey n ecah tak payah la bace aku punya entry nih..same jer dengan korang pny..haha~ pada 31 mac lalu..kelas kami kene la carik waste water untuk projek wetland for wastewater treatment..kalo da name waste water..mesti la kene carik waste water kan..so..air yang dicari oleh kami ialah.....

AIR LONGKANG
haha..xde air lain da..air yang paling kedua terkotor selepas air loji..haha..ak memang malas betul nak g carik cz mase 2 ak langsung x tido siapkn multiply blog for alam sekitar punya subjek..or bak kate orang la dikenali sebagai
suply = supli + multiply

tapi disebabkan tanggungjawab atas kelas dan negara termasuk pelajar upsi ak gagahkan diri dan korbankan waktu tidur ku (korang kene belanje ak makan nih..)..ak pon siapkan diri n g la kampus.. setelah cukup korum..kami pun g la mencari zon air tercemar iaitu di pintu utama la ecah..bukan selatan..suke2 ko je menamakan pintu iteww..haha..



ini dia pendokong anak bangsa..si wan yang sanggup mengambil air longkang untuk kami...baik kan kan kan..

yang nie plak golongan ahli lelap yang sesetengahnye memang penakot dgn air longkang..tengok tuu..siap berteduh lagi..wahahaha..ade yang terase tuhh..hehe..



lepas da isi semua air longkang di dalam botol..bawak balek semula ke lab untuk diisi ke dalam tong penapisan..tengok la jaguh2 yang tahan bau air longkang n mengacau sume kandungan air longkang tersebut..tengok muke iqbal..berkerut menahan bau..haha..memang kene bagi award la diorang nih..hehe..tahniah kepada zul, iqbal and nik..


thanx pada yang datang..yang terlibat iaitu mengisi air ke dalam botol..cam akuu..hehe..menolong pegang air longkang..yang melihat sahaje dari jauh macam eniey..haha..yang menangkap gmba jerr, si farah tonjeng..yang mengorbankan tangan dan hidung semata2 kami, si wan..lenkali amik lgi..air 2 kene isi lagi..kang kiter amik air longkang lagi yerkk..haha..


Read More »
Copyright © 2008-2017 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®