Home ChemistryAward Nuffnang WW Novel Guru

Sunday, July 31, 2011

Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz meninggal dunia


KUALA TERENGGANU, 30 Julai  Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz, yang gagal dalam permohonan menukar namanya kepada Aleesha Farhana, meninggal dunia ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, 5 pagi.

doktor mengesahkan arwah mengalami serangan jantung yang tidak stabil atau ”unstable angina with cardiogenic shock”.

KUALA TERENGGANU, 31 Julai pihak keluarga juga akur dengan keputusan mahkamah dan telah bersetuju untuk menguruskan serta mengebumikan jasad arwah sebagai Ashraf dan bukannya Aleesya Farhana.

Al-Fatihah


sumber: kosmo!

✿ ReaD mOrE ✿ Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz meninggal dunia
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

selamat menyambut ramadhan al-mubarak!

(⁀‵⁀) ✫ ✫ ✫.
`⋎´✫¸.•°*”˜˜”*°•✫
..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
☻/ღ˚ •。* ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ .ღ 。
/▌*˛˚ღ •˚ SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK ˚ ✰* ★
/ \ ˚. ★ ˛ ˚ ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚ 。✰˚* ˚ ★ღ ˚ 。✰ •* ˚♥♥



selamat berpuasa kepada semua warga blogger yang mengenali cik balqis!
✿ ReaD mOrE ✿ selamat menyambut ramadhan al-mubarak!
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

Tuesday, July 26, 2011

LOVE is









p/s: sangat la chumel!!~~
✿ ReaD mOrE ✿ LOVE is
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

Friday, July 22, 2011

Guru mengaku sentuh leher a.k.a. Cabul!

wow..mule dahhh...apa la nak jadi pada orang zaman sekarang nie..tak pasal2 nama guru yang rosak..lama2 ibubapa dah tak percaya kepada guru pulak nanti..sebab takut nak hantar anak diorang kat sekolah sebab kes2 macam ini..nanti ramai laa yang hantar ke sekolah lelaki..sekolah perempuan..sekolah harian, asrama semua dah tak laku...hehe!

AMPANG JAYA – Ketua guru disiplin, Ismazi@Megat Ismazi Ismail didakwa mengaku ada menyentuh bahagian leher 11 pelajar perempuan yang tidak menghadiri perhimpunan sekolah pada pagi 25 Februari lalu.
Namun ia dinafikan oleh semua mangsa yang menuduh guru berkenaan berbohong kerana tertuduh didakwa turut menyentuh buah dada mereka.
Demikian diberitahu oleh saksi, Ricky Toong Foo Weng, 25, semasa menyambung pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya, Suzana Abdul Latiff dalam perbicaraan Ismazi@Megat Ismazi, 48, yang didakwa mencabul 11 orang pelajar perempuan di sebuah sekolah menengah di sini.
Kejadian itu didakwa berlaku di dalam bilik guru disiplin antara pukul 7.30 hingga 8.30 pagi pada 25 Februari lalu.
Difahamkan perbuatan cabul itu berlaku ketika 11 pelajar itu tidak hadir perhimpunan.
Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun, denda atau sebat atau mana-mana hukuman itu jika disabit kesalahan.
Terdahulu, saksi berkata, tiga hari selepas kejadian, pihak sekolah mengadakan mesyuarat antara tertuduh, Pengerusi Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG), ibu bapa dan 11 mangsa bagi mencari penyelesaian
✿ ReaD mOrE ✿ Guru mengaku sentuh leher a.k.a. Cabul!
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

Thursday, July 21, 2011

Lawak Sekolah

Ajoi mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Selatan tanah air.  

Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid - murid darjah 3 Raya dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu “W.TAUFIK WWW”.  

Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut.

Cikgu Ajoi : “Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.TAUFIK WWW ?”.  

Taufik : “Saya Cikgu…” (Taufik menjawab & berdiri). 

Cikgu Ajoi : “Taufik, saya ingin tahu nama panjang kamu apa?”.

Taufik : “Maaf Cikgu Ajoi, panjang sangat..”.

Cikgu Ajoi : “Takpe - takpe Taufik,cakap jer..”

Taufik : “Baik Cikgu , nama penuh saya ialah…Wabillahi TAUFIK - wal hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…"

Cikgu Ajoi menarik nafas panjang dan terdiam.  

Setelah dari darjah 3 Raya, Cikgu Ajoi kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak nama murid - murid. 

Mata Cikgu Ajoi tertuju pada 1 nama yang unik iaitu “BKBKBDB DIAN”.  

Kemudian Cikgu Ajoi menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut.  

Berdirilah seorang murid dan menjawab “saya DIAN Cikgu…”.

Semasa Cikgu Ajoi melihat wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya.

Cikgu Ajoi : “Dian ada abang di sekolah ini?”

Dian : “Ya Cikgu,nama dia TAUFIK.Abang saya darjah 3"

Cikgu Ajoi : “Saya ingin tahu nama panjang Dian apa pulak?"

Dian : “Baik Cikgu, nama panjang saya ialah… Berakit - rakit Ke hulu Berenang - renang Ke tepian, Bersakit - sakit Dahulu Bersenang - senang kemu DIAN

Cikgu Ajoi :@$%&#^% __._,_.___


p/s: nasib baik laa cik balqis tidak mengalaminya lagi..haha~
✿ ReaD mOrE ✿ Lawak Sekolah
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

Mohd Ashraf Hafiz a.k.a Aleesha Farhana

"lelaki yang ingin menukar namanya kepada nama perempuan"
rasanya seluruh Malaysia dah tahu..
seorang lelaki ingin menukar ic nya kepada nama perempuan..
dan menampilkan dirinya sebagai perempuan di mahkamah..

bila cik balqis tengok..
sangat la chantek..
kalah cik balqis kowt . .
(erk!)

http://kerangs.net/wp-content/uploads/2011/07/Aleesha-Farhana-Abdul-Aziz.jpg


rasanya ramai yang dah tengok gambar nie kan..

cik balqis dok google laa
nak cari gambar dia masa "lelaki"
tapi tak jumpa pun..
gambar dia "mengancam" adalahh..
haha..

http://chelseyolivia.yomodel.com/memberpictures/medthumbs/1349_pic151010031057.jpg

http://chelseyolivia.yomodel.com/memberpictures/medthumbs/1349_pic151010031020.jpg

ada lagi gambar dia..
tapi tak sanggup pulak nak tayang..
haha..

nasib baik mahkamah tak luluskan kan..
kalau tak nanti berlambak pulak yang nak tukar nama, jantina, bla bla..

=(


✿ ReaD mOrE ✿ Mohd Ashraf Hafiz a.k.a Aleesha Farhana
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

Tuesday, July 19, 2011

the best thing in my life


=)
✿ ReaD mOrE ✿ the best thing in my life
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

Monday, July 18, 2011

Taare Zameen Par (Like Stars On Earth)

(mode: sedih)
ini adalah sebuah cerita hindi..
sangat2 menarik dan menyentuh kalbu..
khas untuk semua para guru @ pendidik di malaysia ye..



balqis tgk cerita ini pun boleh meleleh air mata tau..
bukan cerita cintan cintun macam Shah Rukh Khan punya tuu..
nie lain sangat2..banyak bedanya..

cerita ini berkisar tentang seorang guru tanpa mengenal erti penat lelah dan sanggup berkorban masa dan tenaga untuk mendidik seorang pelajar yang mengalami masalah membaca, menulis dan mengira (3M)..
paling tepat lagi "Dyslexia"
nak tahu lebih lanjut sila ke laman Wikipedia..

kalau la semua guru di malaysia macam Aamir Khan..
rasanya maju lah Malaysia ye..
insyaAllah..

insyaAllah balqis akan menjadi guru seperti Aamir Khan..
tapi bila masuk kelas hujung2 yang ada pelajar tak tahu membaca menulis tu..
agak sebal sikit sebab diorang memang tak nak belajar..
payah betul rasanya..
kita ikhlas nak tolong..tapi lain jadinya..
sampai sekarang balqis mencari cara untuk menarik minat mereka untuk belajar..
insyaAllah ada caranya..

sesiapa yang nak tonton cerita ini..
boleh la tonton youtube di bawah ini..
selamat menonton!



p/s: sangat la comel Darsheel Safary nie..pandai dia berlakon..i like!
✿ ReaD mOrE ✿ Taare Zameen Par (Like Stars On Earth)
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

Wednesday, July 13, 2011

testing

testing jerr..
✿ ReaD mOrE ✿ testing
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

wordless wednesday # 1 I accessories


senyap je k..hehe!

✿ ReaD mOrE ✿ wordless wednesday # 1 I accessories
ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

Copyright © 2008-2014. All Right Reserved. Miss Balqis@2014