Friday, January 27, 2012

FAKTA SEBENAR LELAKI


• 99.9% lelaki amat pandai masak kari…..tapi megi kari saja la.  

• Lelaki kadang2 memang suka memasak….tapi amat malas nak basuh periuk belanga serta pinggan mangkuk… 

• Apabila lelaki memasak umpama sedang bertukang umah… bukan main bising lagi.  

• Adalah kebiasaan lelaki memasak tanpa memakai baju…pastu, sambil isap rokok plak…  

• Menu utama masakan lelaki adalah telur goreng, sardin, telur goreng dan juga sardin. Tak ketinggalan jugak kicap masin…  

• Jika seorang lelaki yg rajin memasak, anda akan dapati gas masakan akan cepat habis, kerana lelaki memasak selalunya guna api yg kuat…cepat sikit masak.  

• Keadaan dapur rumah orang lelaki yang bersepah sepah adalah satu pemandangan biasa yang mempunyai nilai artistiknya yang tersendiri… 

• Dan lelaki tidak akan merungut sekiranya masakan itu dimasak oleh seorang lelaki..tetapi peng’komplen’ nombor satu jika makanan itu di masak oleh wanita..  

Antara sebab sebab lelaki memasak: 
• Malas nak pegi kedai 
• Hampir hampir pokai 
• Nak menghabiskan stock makanan yang dah nak expired 
• Mental theraphy 
• Konon konon nak practice…nanti buleh amik hati pasangan 
• Buang tebiat…  

Walaupun begitu, chef chef terkemuka dunia masih terdiri daripada kaum lelaki..  

betul x?? 

(◠‿◠)
Read More »

Monday, January 23, 2012

Friendly Blog Award

sejak da menyepi sikit dari dunia blog nie..
jarang ada komen kat blog cik balqis..
jarang ada bagi award kat cik balqis..
jarang ada bagi tag kat cik balqis...

biasa la tu kan..lumrah hidup berblogger..
hehe..




http://2.bp.blogspot.com/_QKpotcZnUDY/TRZFse8hLqI/AAAAAAAAAyI/1R4QMDl4cIA/s1600/award+2011.png


thanx for the award..arigatou!



Read More »

Sunday, January 22, 2012

Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 (ABPBH2011)


senarai TOP 5 
Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 
(ABPBH 2011)

Penyanyi Lelaki:

*Faizal Tahir*
*Anuar Zain*
*Aizat*
*Hafiz*
*Black*

Penyanyi Wanita

*Najwa Latif*
*Yuna*
*Stacy*
*Alyah*
*Shila Amzah*

Artis Duo/Berkumpulan

*6ixth Sense*
*Jaclyn Victor/Ning Baizura/Shila Amzah*
*Meet Uncle Hussain/Hazama*
*Bunkface*
*Forteen*

Artis Baru Lelaki

*Johan Ariff As'ari*
*Hazama*
*Awi Rafael*
*Aeril Zafrel*
*Beto Khusyairi*

Artis Baru Wanita

*Tasha Shilla*
*Najwa Latif*
*Neelofa*
*Nur Fathia*
*Izara Aishah*

Pelakon Filem Lelaki

*Aaron Aziz*
*Shaheizy Sam*
*Adi Putra*
*Syamsul Yusof*
*Bront Palarae*

Pelakon Filem Wanita

*Lisa Surihani*
*Maya Karin*
*Diana Danielle*
*Yana Shamsudin*
*Eja*

Pelakon TV Lelaki

*Aaron Aziz*
*Adi Putra*
*Fizz Fairus*
*Remy Ishak*
*Fauzi Nawawi*

Pelakon TV Wanita

*Fasha Sandha*
*Tiz Zaqyah*
*Scha Alyahya*
*Nora Danish*
*Rozita Che Wan*

Artis Komedi Lelaki

*Zizan Razak*
*Johan*
*Nabil*
*Along Cham*
*Afdlin Shauki*

Artis Komedi Wanita

*Noorkhiriah*
*Sharifah Shahira*
*Didie Alias*
*Kenchana Dewi*
*Alliza Abdullah @ Enot*

Pengacara TV Lelaki

*Aznil Nawawi*
*Faizal Ismail*
*Ally Iskandar*
*Awal Ashaari*
*Zizan Razak*

Pengacara TV Wanita

*Fara Fauzana*
*Cheryl Samad*
*Sharifah Shahira*
*Raja Azura*
*Nurul Syuhada*

Penyampai Radio Lelaki

*Faizal Ismail*
*Aznil Nawawi*
*AG*
*Halim Othman*
*Khairil Rashid @ Krill*

Penyampai Radio Wanita

*Fara Fauzana*
*Linda Onn*
*Raja Azura*
*Abby Fana*
*Sharifah Shahira*

Anugerah Seri Perak

*Aishah*
*Zainal Abidin*
*Eman Manan*
*Datin Sofea Jane*
Datuk M.Nasir*
*Ziana Zain*
*Datuk Siti Nurhaliza*
*Rosyam Nor*
*Saiful Apek*
*Mawi*
*Nabil*
*Shaheizy Sam*
Read More »

Tuesday, January 03, 2012

school tomorrow! :: esok sekolah!


cik balqis pon sedih jugak macam student2 i..
nak cuti lagiiii~~~

p/s: banyak kerja (skt) tahun nie..insyaAllah dapat buat dengan jayanya!
chaiyok!!
Read More »
Copyright © 2008-2016 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®