Saturday, May 19, 2012

Rindu!


.r.i.n.d.u.
tersangat rindu sekarang nie..

macam dia cakap..
"kurang kasih sayang"

memang betul pun!

rindu!

kalau sedang rindu-rinduan..
mesti buka FB die..skodeng..
boleh la lepas rindu sikit (^v^)
(halahh..korang pun mesti buat benda yang sama cam cik balqis jugak kan!)


Read More »

Thursday, May 17, 2012

Calon Blog Terbaik 2012

sebenor-benornye..teman tak sangka..
tercalon untuk Blog Terbaik 2012..
anjuran En Hilmi di blog

The Memories Remain

sebanyak 20 blogger yang tersenarai untuk calon-calon tersebut untuk Bulan Mei..
cik balqis pun salah satu dari calon tersebut lah~

yang tak sangka tuh..
cik balqis nie dah la jarang update blog..
busy sebab hal sekolah..
alih-alih tercalon pulak..
hehe!

thanks to Hilmi kerana mencalonkan blog cik balqis..
tapi rasanya macam tak menang la kan..haha!
ramai lagi blogger yang terbaik dari cik balqis..
tapi dah tercalon nie pun cukup baik..
terima kasih! ^^

Read More »

Monday, May 14, 2012

kepercayaan


sebuah hubungan harus ada sifat percaya..
percaya pada diri sendiri..
percaya pada pasangan masing-masing..
percaya pada rakan-rakan
percaya kepada kebolehan diri dan rakan..
percaya pada kerjaya
  
bila sudah ada kepercayaan..
semua hubungan akan selamat sentiasa..

hubungan dengan pasangan anda:
setia pada pasangan anda..
kasihkan mereka..
sayangi mereka..
manjakan mereka..

yakinkan mereka bahawa anda sentiasa ada untuk dia..
walaupun dalam keadaan susah sekali pun..
walau banyak dugaan dan rintangan yang datang..
hidup tetap harus diteruskan..tak perlu mengalah kepada takdir..

setiap kejayaan manusia mesti ada seseorang di sebalik kejayaan tersebut..
tak kira suami, isteri, keluarga, ataupun orang yang kita kasihi..
mereka adalah pemangkin usaha kita untuk berjaya dan maju ke hadapan..
tipulah kalau anda berjaya tanpa sokongan moral daripada sesiapa..

hubungan dengan kerjaya:
percaya bahawa rezeki sentiasa ada..
ikhlas dalam melakukan tugasan..
sentiasa berusaha mengejar kecemerlangan..
tidak mudah berputus asa..jangan mengeluh!
jangan terlalu fikirkan perkara yang negatif..
sentiasa berfikiran positif!

seberat mana dugaan cabaran pun..
kita mesti boleh mengharunginya..
Allah swt tidak menguji kita hanya untuk suka-suka..
mesti ada hikmah yang terselindung di dalam dugaan tersebut..
jika kita bersabar dan tabah menempuh dugaan tersebut..
nescaya ganjaran yang amat besar akan kita perolehi kelak..insyaAllah..

saya percaya kepada takdir..balasan Allah swt..
setiap kerja-Nya ada maksud yang tersirat dan tersurat..
kita sahaja yang mampu untuk mentafsirkannya..
pandai dan bijak berfikir untuk mengatasi semua masalah yang datang..

yang penting..segala urusan kita haruslah sabar..
sabar dengan kerjaya anda..
sabar dengan hubungan anda sesama manusia..
yakin pada Allah swt..jangan terlalu cepat menyerah kalah..
perbanyakkan zikir dan mengingati Allah swt..
sentiasa berdoa kepada-Nya..insyaAllah.


*saya sendiri sedang beristiqamah..saya tidak mahu kehilangan orang yang saya sayangi*
Read More »

Thursday, May 10, 2012

Astrid - Tentang Rasa (so sweet!)


Astrid - Tentang Rasa


Aku tersesat
Menuju hatimu
Beri aku jalan yang indah
Ijinkan ku lepas penatku
‘tuk sejenak lelap di bahumu

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Tentang cinta yang datang perlahan
Membuatku takut kehilangan
Ku titipkan cahaya terang
Tak padam di dera goda dan masa

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

**********************************************

malam tadi bergayut lama giler dengan dia! <3
rindunyeee!! adoi!
sempat lg main doodle..
hehe!

nie dia yang buat..sabar jela~ 
(^^)


opkos le yang ini cik balqis yang buat..
kan chantek dari yang dia punye..
hehe!
*suke die ye~*


Read More »

Thursday, May 03, 2012

aku cinta dia!

cik balqis memang sedang dilamun cinta..ohh! (jiwang karat punya ayat nie!)
rasa nak jerit je satu dunia..nak jerit kuat2!
biar semua orang tahu!
saya sangat bahagia!
sangat2! tak pernah rasa bahagia macam nie..


adakah ini petanda dia adalah yang terakhir bagiku?
insyaAllah..kerana Dia aku dapat mengecapi bahagia..
harap dapat kekal selamanya..insyaAllah..

saya cinta kamu!
♥♥♥♥


Read More »
Copyright © 2008-2016 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®