Monday, September 28, 2015

[28 Sept] Sekolah di Melaka dan Johor Ditutup



Berita sebentar tadi menyatakan Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) mengumumkan semua sekolah di negeri Melaka dan Johor pula ditutup akibat jerebu yang masih melanda apabila bacaan IPU di kedua-dua negeri tersebut mencatatkan bacaan yang tidak sihat. 

KUALA LUMPUR: Susulan pemantauan jerebu sehingga 4 petang ini, Kementerian Pendidikan mengumumkan semua sekolah di Melaka dan Johor ditutup esok apabila Indeks Pencemaran Udara (IPU) mencatatkan bacaan tidak sihat (101-200) dan sangat tidak sihat (201-300).  
Penutupan itu membabitkan sebanyak 1,178 sekolah dan 618,326 pelajar di Johor manakala di Melaka membabitkan 314 sekolah dan 156,635 pelajar. "Jabatan Pendidikan Daerah hendaklah memaklumkan kepada sekolah dan ibu bapa di kawasan masing-masing mengenai penutupan ini dengan segera," demikian menurut kenyataan itu sebentar tadi.  
Sekolah di beberapa negeri dan kawasan yang ditutup (Selangor, Kuala Lumpur, Putrajaya, Negeri Sembilan, Pahang serta di Sri Aman, Kuching, Betong, Samarahan di Sarawak dan Tanjung Malim di Perak) hari ini akibat jerebu akan dibuka seperti biasa esok susulan kualiti udara bertambah baik dengan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) menurun.
Sumber: Berita Harian.

Actually sekolah saya terletak di border sempadan Negeri Sembilan dan Melaka. So kiranya saya pun cuti jugak la eh? Kan kan kannn..hoho.

Yela, nak tak nak kena balik juga ke Gemencheh. Balik la kite ye. Huhu. 

Nak share, kenapa asyik sekolah, budak-budak je yang cuti jerebu, kenapa orang lain tak cuti jerebu nie? Nah, ini jawapannya.


Jangan marah..hihi.

☆ baru sampai di Gemencheh Highland..jerebu nau! Lagi teruk dari Seremban..huhu 


lovenota : tamak kau eh..hehe


1 comment:

  1. jerebu sekejap elok sekejap tak..dah sebulan dah ni..bila nak hilang sepenuh nya entah...

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®