Monday, October 04, 2010

Buat scroll pada widget link

rasanye dah ramai yang pasang widget link aka exchange link nie kan..
tapi bila da ramai yang daftar..mesti dah panjang berjela2 kan..
wat rimas je tengok..huhu..
disebabkan ada permintaan untuk buat scroll pada widget link..
saye pon ajar la cara2 nak buat scroll..
macam saya punya kat atas nie..

ikot step okie:
1st: klik Design -> add a gadget -> HTML

2nd: copy-paste coding nie:

sini
*mula*
*letak coding untuk widget link*
*tamat*


kaler biru: korang boleh adjust width and height mengikut kesesuaian blog anda..
kaler ungu: paste coding widget link anda.

so..cuba lah ye..kalau xjadi habaq2 la ye..

:: widget aku problem plak..haih!! ::

2 comments:

  1. tq2..balqis..tq sgt..cmne nk balas ni ek..jom sy blnje lunch jom..tq..bgus sgt info ni...tq ek...dah buat dah..jadik la..hehe

    ReplyDelete
  2. mende nie la gua nak cari..berjela2 dah link widjet gua..akhirnya dengan entry lu gua dah berjaya wat..haha..bangga dah nie..tq tq

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®