Sunday, May 05, 2013

Pilihan Raya Umum 13 (PRU 13) 5 Mei 2013


*google pun mengundi jugak taw*

5 Mei 2013. hari nie memang ramai lah yang keluar mengundi. abah jangan cerita, 4 pagi lagi dah pergi memantau tempat mengundi kat IPD Port Dickson. katanya, berjaga sampai habis kira undi, 9 malam agaknya. *balik gemencheh nanti tak sempat la nak jumpa abah..huhu* saya pun pada mulanya nak bangun awal untuk pergi mengundi awal sebab takut ramai orang mengundi..then kena beratur panjang kan, tapi delay pulak sampai pukul 10 pagi *mengantuk punya pasal*. saya pun kejutlah adik lelaki saya, sebab tak nak pergi sorang2, kang kena ngorat dengan abang2 polis, abang2 SPR..kesian nanti mr. muncet gigit jari plak kann. *lol, perasan*



bila sampai kat SK Telok Kemang, memang ramai orang dah. meriah sungguh! *rugi pulak tak ambil gambar..haishh!* saya pun beratur la jugak dalam 5 minit. lepas pegawai SPR semak ic, diorang bagi bilik 6. *hidup saya dikelilingi dengan nombor 6 actually*

*abaikan background jawapan PBS itu ye..hoho*

di situ, ada 6 bilik. saya dapat bilik last lah. then pergi la cari bilik 6 tu. tengok semua bilik 1-5 semuanya beratur panjang macam ular sawa. tapi, bila sampai bilik 6, orang tak ada langsung! hairan saya! dalam hati mengatakan yang saya nie memang VIP kut..hihi. saya pun masuk terus buang undi. sebelum nak pangkah tu, diorang kena la conteng jari kiri saya nie dengan dakwat biru. saya cakap la,

"kalau tak cat tak boleh ke? buruknya, hodoh!" *melawak je*
"eh kena dik, wajib. haha" jawab sorang girl SPR nie. pekat dia dok cat jari den nie, sebiru2 yang boleh, rata lagi tuh. 
"takpe, cat kuku trend baru nie" jawab yang lagi sorang. den golak jela. macam2.

lepas tu dengan bangganya saya keluar dari bilik undi. bangga bukan dah mengundi, bangga datang mengundi tak sampai 10 minit kat situ. haha! poyo! orang yang sama datang mengundi dengan saya tadi pun pandang dengan penuh kehairanan sambil melihat jari saya yang sudah dibirukan. sebab dia kena beratur panjang seramai dalam 20++ orang.  tak tahulah berapa lama nak beratur panjang tu. untungnya diri ini! ngeee! XD

balik2 je terus sental jari nie dengan sabun. hadei, ada kesan la sikit2. tak apa lah, kang hilang jugak. hehe.


ingatkan betul2 dakwat kekal, rupanya tidak. alahai, saya lagi suka dakwat tak kekal, senang basuh..hehe~ kalau nak buat dakwat kekal, kita suggestkan pakai inai la kan? senang. solat pun masih sah, kekal dalam jangka masa yang lama. lepas nie dah tak ada sesiapa yang bising2 lagi kan? hahaha. *siapa den nak suggest2 neh? cait!*

tapi yang pasti, undi saya adalah rahsia. hihi :)

No comments:

Post a Comment

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®