Tuesday, October 06, 2015

Happy Birthday to Me!


*Birthday girl*

Hari ini adalah 6 Oktober 2015 iaitu kelahiran saya yang ke 28. Kebetulan pada hari nie, sekolah di Negeri Sembilan ditutup disebabkan bacaan IPU jerebu yang tidak sihat. Walaupun tak pergi sekolah, kena juga ke JPNS untuk mengambil surat kebenaran melancong untuk esok hari. 

Pada mulanya, memang saya nak celebrate dengan si dia. Tetapi bila berjumpa pada waktu lunch, dia senyap tak cakap apa-apa. Terdetik dalam hati, eh dia nie memang tak ingat birthday aku ke? Selepas habis makan, masih lagi tak cakap apa-apa. Ah sudah, sah dia tak ingat langsung. Oh frustnya hati ini! Asyik lupa je dia nie. Anniversary pun lupa, birthday saya pun dia lupa. Eeeee serius geram gila! 

Bila dia nak masuk kerja balik, saya pun tanya, "awak memang tak ingat birthday saya eh?". Berubah terus muka dia. Saya pun mula dengan drama tragis yang penuh dengan air mata. Kebetulan waktu tu hujan turun dengan sangat lebat seperti memahami hati saya masa tu. Punya lah dia minta maaf, say sorry sorry bagai, katanya dia memang tak ingat tarikh hari nie. Eee nyanyuk betul pakcik nie tau!! Benci benci!! Katanya, "kenapa bagitahu saya? Nanti petang-petang sikit mesti saya ingat punya". Lagi berguguran air mata nie, sebab saya tau dia tak akan ingat punya. Dia nie jenis yang kerja tak ingat dunia. Bila buat kerja, saya nie takde dia nak layan dah! Tulah sebab asyik fokus pada kerja sangat sampai terlupa birthday saya. Merajuk betul saya. Memang rasa nak balik rumah masa tu jugak. Tak nak dinner dengan dia dah! Tapi disebabkan sayang punya pasal *amboiii geliii weii*, saya tunggu dia jugak. Alahai..

Saya pun pergi membuang masa dengan pergi ke spa and sauna sementara tunggu dia habis kerja sebab dapat free, redeem birthday kan. Masa nie la nak manjakan diri sendiri. Huhu.

Malam tu, kami pergi makan besar di Seoul Garden di Palm Mall, Seremban. Boleh tahan juga makan di situ, cuma harganya macam mahal sikit la. Seorang kena bayar RM48 dan makan ala buffet, boleh ambil makanan banyak mana, ikut sesuka hati kita. Ada bermacam-macam jenis makanan, pelbagai perasa daging dan ayam untuk di'grill', lauk pauk, mee dan seafood untuk direbus. Ada jugak desert, cendol dan ais krim. Semuanya layan diri, makan sampai puas.




Bila makan sepuas hati tu, memang terasa kenyang sangat sampaikan rasa senak perut..haha. yelah, bayar RM48 per pax, kalau makan sikit tak berbaloi. Kena la makan banyak-banyak..Hihihi. 

And last, before balik, dapat coklat cadbury. Amboi, sempat lagi pergi beli coklat untuk saya ye? Sweet sangat. Alahai, gemuk la badan. Hahaha. 



lovenota : yela, saya maafkan awak. Hehe


3 comments:

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®