Friday, February 21, 2014

Kasut


cuba letak kaki kau 
ke dalam kasut aku
cuba kau rasa sendatnya
ketatnya kasut aku
dengan kasut itu cuba kau berjalan
rasakan kerikil di tapak aku
kaca bersepai yang menjamah aku
dalam kasut aku
kau dapat lihat dunia dari mata aku
dalam kasut aku
mungkin baru kau tahu
kenapa aku jadi aku.

Himpunan Puisi
Sofa Biru
Nadhira Brundage




don't be so quick to judge, you never know when you might just find yourself walking, in that person's shoes.


lovenota 1: sedang memahami dan mempelajari bahasa seperti ini
lovenota 2: adakah selera pembacaan aku sudah bertukar?

4 comments:

  1. eleh.. nak beli kasut baru leteewww... ahahaha

    ReplyDelete
  2. Xde kne mngena chikun oii..haha :P
    Lainla klo org tu blnje best jgk..ngeee~

    ReplyDelete
  3. eh..arinih pasar mlm kan.. jom arrr...

    ReplyDelete
  4. ckp besar. dari dulu kata nak jumpa tp takdak..cett..haha

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®