Sunday, October 25, 2015

Kisah Maria Farida dan Karen Rahman


Kronologi kisah Maria Farida dan Karen Rahman


Maria Farida memang seorang yang cantik. Saya sendiri pernah tengok dengan mata saya sendiri semasa penggambarannya di sekolah saya dulu. Wajahnya tidak menggambarkan usia sebenarnya. Apa rahsianya saya pun tak tahu.

Apa cerita dengan Maria Farida nie? Ini kisah paling sensasi Maria Farida bagi tahun 2015. Beliau dituduh sebagai perampas suami orang dan meruntuhkan rumah tannga orang lain. Cerita macam nie selalu kita dengar. Tapi kisahnya kali ini agak menarik sedikit.

Kisah Maria Farida bermula apabila seorang wanita iaitu Datin Karen Rahman memuat naik kenyataan bahawa Maria Farida yang juga sahabatnya menjadi punca kepada perpisahan dirinya dan suami. Gambar 'bersahabat baik' di bawah, dari kiri ialah Datin Karen Rahman bersama dengan bekas suaminya, Dato' Rahman (tengah)  dan Maria Farida.


Apa yang lebih teruk, dia turut menuduh Maria Farida telah ‘memandremkan’ suaminya sehingga lupa akan tanggungjawab sebagai seorang suami. Turut memuatnaik keterangan miss kepoh mengenai perkara tersebut di instagramnya.



Datin Karen Rahman ialah pengasas produk kecantikan iaitu KR Beauty Care. Beliau menggunakan nama Izlny Karen di Facebook. Nama sebenarnya ialah Hadijah.



Dia juga menerangkan bahawa dia dan suaminya, Dato' Rahman sudah bercerai 3 bulan yang lepas. So, dah bukan datin la. Karen Rahman je. Dato' Rahman juga mendedahkan beliau mula rapat dengan Maria Farida selepas sudah bercerai dengan Datin Karen Rahman di dalam Melodi.

Kemudian, anak kandung Datin Karen iaitu Shazleen Anis Rahman menerusi akaun Instagramnya mendedahkan perangai sebenar ibunya yang hanya “berdrama” sebagai mangsa keadaan sedangkan beliau juga seorang kaki clubbing dan pernah ditangkap khalwat bersama lelaki lain sebelum ini.



Shazleen Anis menyangkal semua tuduhan yang dilemparkan oleh ibunya, Datin Karen Rahman. Dan Shazleen Anis juga sudah menerangkan kesemuanya dalam Melodi tengah hari tadi. Malah, Shazleen Anis juga mengatakan benar Datin Karen selalu mabuk teruk, pernah ditangkap khalwat dengan lelaki lain, pernah disuruh untuk melakukan aktiviti terkutuk, pergi ke kelab malam, tidak menghormati suami dan menghalau keempat-empat anak-anaknya yang kini dijaga oleh Dato' Rahman.


Gambar Shazleen Anis Rahman

Jika anda masih ingat suatu ketika dahulu, Shazreen Anis Rahman pernah rapat dengan Aliff Aziz dan pernah menjadi kontroversi disebabkan gambar-gambar mereka yang telah tersebar.  


Maria Farida menyatakan masalah ini timbul apabila beliau tarik diri daripada terus menjadi duta produk kecantikan KR Beauty Care itu sejak Ramadan lalu. Dia juga mengatakan Datin Karen juga ada berhutang dengan Maria di mana beliau tidak membayar khidmat pelakon itu sebagai duta seperti yang terkandung di dalam kontrak iaitu sebanyak sepuluh peratus hasil produk tersebut. 



Maria Farida juga sudah membuat laporan polis disebabkan beberapa isu seperti keretanya disimbah cat merah dan dituduh menghancurkan rumah tangga orang dan perampas suami orang. Beliau juga telah diugut disimbah asid. 

Buat masa kini, Datin Karen tidak mahu mengulas lebih lanjut disebabkan kes ini sudah menjadi kes polis atas nasihat peguamnya. Dia dituduh oleh Maria Farida kerana terlibat dalam menyimbah cat di keretanya.

Tunggu jelah kisah selanjutnya.

Lama menunggu kes mereka, senyap sepi. Mungkin berdamai secara sukarela kot. Tup-tup hari ini (27 November 2015) Maria Farida sudah pun bernikah dengan Datuk Rahman. Hebat, kan? Majlis pernikahan diadakan di Kelab Golf Kuala Lumpur (KLGCC) selepas Zuhur itu tadi turut dihadiri keluarga dan teman artis. Siap ada hashtag sendiri, #mariarahman. Kelasss kauu maria!





Tahniah! 


6 comments:

  1. hilang segan hilang malu..

    ReplyDelete
  2. Mudh2an perkahwinan ini memberi kebaikan dan dapat mendekatkan diri kepada Pencipta. Life has its limit..

    ReplyDelete
  3. Semoga perkahwinan kedua ini dapat mendekatkan diri kepada Pencipta. Usia dah tak muda lagi...

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya kirin,i tgok muka u lagi cantik dari maria..muka u nmpk asli n muda ble tak make up..tapi syg perangai u..klau prangai u ok msti laki u tak tinggalkn u..

    ReplyDelete
  5. Masa senang tak mau ingat Allah...bila susah satu Malaya ko ajak bersimpati...sendiri mau ingatlah beb...

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®