Wednesday, April 16, 2014

Bumper Car: Peugeot Citroen DS5 melanggar Toyota Estima


*sudah lama tak update blog..busy sangat (T.T)

tadi baru buka facebook, saja nak check orang like status kite ke idak kan? haha :P
*pasukan kadet polis menjadi johan peringkat daerah. penat saya berbaloi sikit*


pada hari ini, ada sebuah kes yang sudah menjadi viral di facebook di mana sebuah kereta Peugeot Citroen DS5 melanggar Toyota Estima dengan sengaja di Raja Uda, Taman Tanjung Aman di Pulau Pinang. apabila lihat video itu, memang terkejut jugak sebab kereta Citroen itu sengaja melanggar Estima beberapa kali dengan kuat. kemudian, nampak Estima sempat melarikan diri dari kereta Citroen tetapi Citroen itu mengekori kereta Estima dari belakang. sangat sangat ekstreme!

apabila dikaji, Kejadian dipercayai berlaku jam 4.30 petang, Isnin lalu berpunca salah faham antara suami isteri. ia adalah pergaduhan peribadi di mana seorang isteri mendapat tahu suaminya curang dan ada girlfriend dan terbitlah kisah 'Bumper Car' ini. melalui sumber facebook, ada yang mengatakan di dalam kereta Citroen itu adalah girlfriend sang suami dan di dalam kereta Estima itu adalah sang isteri. ada juga yang mengatakan sang isteri yang membawa Citroen itu dan di dalam Estima ada si suami dan girlfriendnya sekali. tapi bagi saya la, mungkin dalam Citroen itu adalah si isteri dan dalam Estima ada si suami dan perempuan simpanan dia sebab nampak marah sangat kereta Citroen tu pada kereta Estima. teruk jugak Estima 'dibelasah'. Citroen melanggar Estima ala ala main 'Bumper Cars' di Funfair lagaknya *lama juga tak main bumper car kat funfair. seronok!*.

kepada sesiapa yang belum atau nak melihat video bumper car tragedi langgar melanggar Citroen dan Estima ini boleh klik pada link fb ini - [ link ]



berita dalam harian metro - [ link ]





kalau aku kaya!
aku pun nak buat juga!
langgar itu kereta Proton Preve! 
haha :P


lovenota 1: sebaik-baiknya, tak perlu la sampai begini. semua benda boleh bincang kan?
lovenota 2: orang kata, banyak sangat pengaruh GTA. tu yang jadi macam nie :P

No comments:

Post a Comment

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®