Tuesday, March 10, 2015

Ubat Mujarab Ketika Sakit


Saya ingatkan saya larat pergi kerja pada pagi ini. Tapi disebabkan semalam saya bantai makan ubat demam, selsema, panadol, antibiotik, tahan sakit *jangan tiru macam saya, main sukahati makan ubat tanpa ikut nasihat doktor*, saya tak boleh bangun langsung. Rasa mengantuk, selsema yang teruk pulak tu. Saya membuat keputusan untuk ambil MC pada hari ini. Selepas telefon pejabat memberitahu yang saya MC hari ini, saya terus sambung tidur semula.

Siapa tahu ubat yang paling mujarab ketika kita sedang sakit dilanda selsema? 

Saya tahu kita harus amalkan doa ketika sakit, iaitu


Selain dari itu, kita harus rajin makan ubat yang diberikan oleh doktor. penting tu.

Bagi saya, masa demam nie la susah sangat nak telan nasi. Rasa kasar je kat mulut kan? Mula lah rasa nak makan benda yang pelik-pelik.

Lepas pergi klinik, saya pun belanja diri sendiri


Jangan meleleh air liur ye..hihi


lovenota : nak sambung tidur..zzzz


10 comments:

  1. Selamat berehat cik balqis..moga cepat sembuh ya..

    ReplyDelete
  2. pehhh kecur air liur tengok. hahaha

    ReplyDelete
  3. semoga cepat sembuh CB :) sakit2 pun makanan dia..hehe:) leleh air liur tgk tau...

    ReplyDelete
  4. Bila selsema akak suka makan oren..memang rasa pahit tapi selsema cepat hilang.satu lagi makan megi..ehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Megi laksa sy bedal dah mlm tdi..sedap mkn time demam..hihi

      Delete
  5. Memang terliur tengok chesse cake tu

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®