Friday, November 07, 2014

Kemaskini Reading List Blog



*jom follow blog saya reramai..haha*

Kalau nak join apa-apa segmen atau giveaway, memang seronok. kalau dapat hadiah lagi best, betul tak? seminggu nie saya terpaksa ambil 'cuti' dari join segmen atau giveaway anjuran para blogger. busy sikit, student dah start exam akhir tahun, jadi pengawas exam SPM lagi, siapkan Pentaksiran Sekolah (PS) atau dulu dikenali sebagai PBS, siapkan hal sekolah segala bagai. so, hari ini balas dendam sikit la, menyemakkan korang punya dashboard blog dengan segala update saya mengenai segmen atau giveaway. sangat banyak betul tak? hehe. lepas nie baru ada masa free nak BW ke blog adik-adik n akak-akak kesayangan sayer..jeng jeng jeng..hihi XD

Macam biasa la, kalau kita join segmen dan giveaway, memang syarat berwajib adalah follow tuan punya blog. memang la patut follow supaya update mengenai segmen atau giveaway kita boleh tahu. Cukuplah join mana-mana Segmen dengan Giveaway hari nie. penat la pulak dok klik-klik..huhuhu~

Tapi yang tak bestnya, kalau penganjur atau sponsor tak ada button 'Google friend Connect'. puas saya membebel pasal benda nie seperti entry saya yang lepas:


So, bila ada blogger tak letak, saya terpaksa clean blog yang saya follow di bahagian Reading List di dashboard. letih tau nak unfollow satu-satu..huhu. saya terpaksa unfollow blogger yang tak ber'update' selama setahun. nampak je '1 year ago' saya unfollow terus. hahaha XD

Pernah satu ketika, saya nak follow satu blog nie melalui widget Google Friend Connect. lepas tu, pop up window keluar la gambar macam bawah nie. saya pun membebel-bebel la, "apesal laaa tak dapat follow nie. senget la incik Google nie. saya nak follow arrr!"



masa nie saya saya tak faham lagi kenapa keluar macam nie. bila dah selalu keluar tu, saya check kat bloglist saya. rupa-rupanya saya dah follow blog tu. patut la keluar cenggitu ghope..hahaha. buat lawak pulak incik Google nie. cakap la dah follow. tak ada hint apa-apa pon, mana la kiter tawuu..ngeee XD

Satu lagi, bila dah terlalu ramai follow blog dalam satu hari, incik Google pun mula la buang tebiat. tiba-tiba suruh buat pengesahan word verification macam gambar bawah nie. tak pasal-pasal kena taip words yang menyakitkan mata tu. dia ingat saya spam la tu. double senget untuk incik Google. ishkk!


Bila unfollow blog yang lama dah tak ber'update tu tadi, jumpa la blogger lama yang memang dah lama menyepi. siapa-siapa yang dah berblogger sejak tahun 2013 tu mesti kenal blogger Mr. Curly, Minah Janggal, banyak lagi la. bila saya buka balik blog diorang, rasa macam ter 'rindu' pulak kat diorang. sebab seronok bila baca entry diorang. Mama Niza kenal kut? eh? hihi :P

Tak apa lah, blogger memang 'patah tumbuh silih berganti'. 

Walaupun saya dah dikira pra-otai *dalam 6 tahun la jugak*, nak resign dari berblogger tu tak ada lagi dalam otak fikiran saya. saya akan teruskan tak kira 'ribut ombak taufan tsunami melanda' *hiperbola betul*. sebab saya suka membebel. blog adalah hobi sampingan. so, memang suka 'menconteng' di blog sendiri. tak ada orang baca pun tak kisah. saya tak kejar traffik pon..*poyo* hahaha XD

blog juga membuat saya menjalinkan hubungan persahabatan *bukan hubungan tuuttt* dengan blogger lain, terutama pengomen tegar saya di bawah sidebar kiri tu. *saya tak nak sebut, karang kalau yang tak tersebut tu kecik hati uolss kan? hahaha*. terima kasih sebab rajin datang ke sini. antara ramai-ramai blogger yang singgah, ada juga yang sebaya anak murid saya kat sekolah jugak. tapi jangan risau, cikgu time blogger tak garang pon! rileks jer. tapi di sekolah saya 'mengaummmmmmmmmmmmm' menjeling, siap angkat kening sebelah kiri sambil memegang rotan. because i am a gengster at the school :D


lovenota : teringat sorang student tanya, 'cikgu kalau marah memang suka angkat kening sebelah kiri eh?'. senget punya student! habit lorh!

15 comments:

  1. Hahahah tergelak2 bace entry qis kali ni... ayoyoyo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..hatam kromo je tuh..coclusion for today..hihi

      Delete
  2. tak terfikir pulak nak kemas dashboard..
    tapi memang perasan ramai dah blogger yg quit..
    maybe sekarang social network dah tak serancak dulu kot.
    facebook sekarang pun ramai yg deactivate kan
    ..
    p/s: malas nak kejar trafik. buat sakit kepala je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah, mgkin da tiba mse tumpu pd fmly kut..
      xpyh kejar. kita berblog hny untuk suka2 je :D

      Delete
  3. betul...sy suka bw...so kdg2 byk follow blog2 len tp en google suh wat verification...adehhh..sakit mata nk telek huruf yg bengkok2 tuuu...mencabar tol...hehhehehehe...salam kenal yeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tuh..sakit matoo..wuuu
      slm knl jugak :D

      Delete
  4. 6 tahun lama la tu. saya x pernah nak kemas apa2 kat blog. kurang kerajinan :)

    ReplyDelete
  5. blog sis JM masuk dalam list tak heeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadoo..dah pi bom semalam trus jadi top kommentor gitu..hihi..tengkiu JM :P

      Delete
  6. Saya dah jarang join segmen sebab susahlah pakai phone.
    Tapi saya tetap akan follow blog mana yang sempat.

    ReplyDelete
  7. cikgu tiru ziana zain yer...
    hehehe..
    kalau yang ada word verification tu yang malas tu
    sekali dua tak betul, ok lagi
    masuk kali ketiga kalau tak betul jugak, memang pangkah keluar

    ReplyDelete
  8. selalunya word verication tu keluar bila join segmen yang memerlukan untuk follow ramai penganjur. haha. sabar ja laa.

    ReplyDelete
  9. alamak, takut la pula nak g sekolah tengok akak macam mana bila jadi ckgu. hehehe...

    saya pun kalau orang tu entri dia kerek sangat and dah lama x berupdate, saya unfollow terus.

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®