Sunday, June 09, 2013

Novel: Pelakon Cinta & Mr. G


Judul: Pelakon Cinta & Mr.G
Penulis: Anabella
Penerbit: Penulisan 2u
Harga: RM 26

Sinopsis:
Mr. G singkatan untuk apa? Bukanlah mr. gemuk atau mr. gila, tapi sudah tentulah mr. G yang dimaksudkan ialah mr...
Dengan ganjaran RM2 juta yang menanti, Tengku Marylin Myacella yang terkenal dengan sikap gediknya telah memenuhi permintaan sahabatnya untuk memastikan seorang pemuda yang dipercayai mr. G berubah menjadi lelaki normal. Tapi, dia sendiri berasa resah dan gelisah!
“You ingat, you cantik sangatlah sampai I teringin nak jadikan you girlfriend I?!”-  Syed Zakuan Zafran.
“I memang sangat cantik. Tapi I tahu, dalam mata you, pasti I tak secantik Aaron Aziz atau tak secomel seperti artis lelaki Korea, kan?! Takkanlah I perlu tukar jantina I semata-mata untuk jadi girlfriend you?” -Tengku Marylin Myacella.
Dalam menjayakan misinya, Mary keliru dengan perasaannya sebenar sama ada dia betul-betul ikhlas jatuh cinta ataupun sekadar lakonan semata-mata. Zafran pula telah merahsiakan cintanya selama tujuh tahun, tapi dia berjaya juga memiliki Mary dari sebuah penipuan yang dicipta. Namun, dalam keasyikan mereka melayari bahtera, sekali lagi mereka diuji dengan rintangan yang mencabar kepercayaan mereka.
“Selama ini I ingat you ikhlas cintakan I…”-  Syed Zakuan Zafran.
“Kalau kau dah tahu aku curang dan tak cintakan kau lagi, kau ceraikan aku Zafran! Ceraikan aku!” –Tengku Marylin Myacella.
Cinta yang bermula dari sebuah penipuan dan sandiwara akankah kekal bahagia? Mampukah Mary mengubah Zafran menjadi lelaki normal? Hanya Pelakon Cinta & Mr. G yang dapat menentukan kesudahan cinta mereka.
Review:
Serius best! rupa2nya novel ini adalah kesinambungan pada novel pertama Anabella iaitu  Bakal Isteriku, Gengsternya! *kalau tahu, dah lama baca novel nie awal2 lagi..haha*. so, cerita nie tak mengisahkan Bella dengan Syam dah, tetapi mengisahkan still lagi perangai nakal macam mamanya juga, si Bella diturunkan kepada anak gadisnya, Mary *gila nakal tak bertempat!*. tapi yang mengharukan Qis, cinta sejati antara Mary dengan Adam Farrien. dah lama meninggal tapi Mary still sayang kepada Adam *sedih je rase*. tetapi yang lagi mengharukan, cinta Zafran pada Mary sejak 7 tahun dahulu lagi hebat. masa zaman sekolah tinggi, semasa Mary bersama Adam, Zafran menghantar ros putih setiap pagi taww *sweet gile..hikhik*. dalam novel nie, Zafran memang seorang lelaki yang setia dan terlalu or teramat menyayangi Mary *jarang2 ada lelaki macam nie..dalam novel ramaiii..hihi*. 
pada mulanya, perjalanan hubungan mereka hanyalah game semata2. tapi lama2 jatuh cinta jugak *well, tau dah novel2 memang cerita macam nie kann..ngee*. jalan cerita pun sempoi, style macam novel Bella tu..hehe. and as usual, cerita cinta anak orang kaya, ada dato', datin, tan sri, puan sri..hehe~
yang menarik minat Qis, ada nama Qis sendiri dalam novel nie *bangga taww* dan nama Darius Farrel De Grandtine..hurmm.. *eh eh*
beli secara online: [link]
baca secara online: [link]
lovenota 1: agak2 anabella buat novel pasal cicit Bella plak tak? haha
lovenota 2: sayangi pasangan anda yang menyayangi anda sepenuh hati. :)


1 comment:

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®