Friday, June 21, 2013

Kata-kata Cinta dalam Drama TV3 Lestary Kisah Cinta


*kata-kata madah pujangga @ kata-kata cinta ini dipetik dari Drama Lestary Kisah Cinta*

Setiap Pertemuan Pasti Ada Kisahnya..

"dalam badan kita banyak air, tapi bila terluka darah yang akan mengalir
dalam hati kita banyak darah, tapi bila terluka air mata yang akan mengalir"

"Ini kisah cinta, cinta yang tak dapat kita lihat dengan mata tapi rasa di hati, cinta yang penuh dengan kesabaran, tapi ini bukan kisah cinta saya"

"Sedalam mana pun cinta kita terhadap seseorang, tak semestinya dia akan membalas cinta kita, usaha macam mana pun, tunggu sampai bila pun, kalau dia bukan untuk kita, it's never going to happen. Even if it does, it will only come back to haunt us"

"Penyesalan seringkali berakhir dengan keinsafan. Tapi tak bererti sayang itu terhenti. Buat yang merintih kerana cintanya hilang, senyumlah. it's just another day kerana cinta itu tak pernah bersifat abadi"

"Kadang-kadang sebuah jawapan itu mendatangkan lebih banyak persoalan. Tak semestinya kita akan suka pada jawapan yang kita cari. 
Untuk mereka yang selalu tertanya, brace yourself with reality. 
Pada yang menjawab, choose your words wisely. 
Tapi buat mereka yang memendam rasa, just remember, nothing can be hidden forever"

"Pada mesra dan kesungguhan dia, kita akan tahu kalau orang itu sayangkan kita. And when they have stopped loving you, kita boleh buat-buat tak tahu. Sampai satu masa, kita terpaksa lepaskan mereka pergi. Tapi sebelum kita nak pertahankan apa yang kita rasa milik kita, ask ourselves..is it worth it?"

"Cinta lari bila kita cari, dekat bila kita cuba nak lari. Bagi yang mengejar cinta.. Slow down live a little.. Pada yang kehilangan cinta.. move on, don't look back..dan pada yang baru mengenal cinta.. This is just the begining.."

"Hidup ini penuh dengan kebarangkalian... tak kisahlah walau sekecil mana pun kebarangkalian tu, kalau ia mendatangkan kebahagiaan, it is more than enough" 

"surprises, surprises, ada kejutan yang boleh buat impian kita jadi kenyataan, ada yang boleh jadi mimpi ngeri. Everybody loves surprises"

"cinta ni macam api, api yang boleh tenangkan sejuk yang menyeksa hati kita atau api yang boleh terus bakar kita sampai hilang punca, we can never really tell"

"Family..walaupun tak semua bahagia, kita masih memerlukan keluarga..dalam kesusahan, mereka yang akan muncul untuk selamatkan keadaan, mereka yang sanggup buat apa saja untuk menolong kita, tapi family..can also be our biggest downfall.."

"Semakin dalam perasaan sayang kita pada seseorang, semakin berat dugaan kita, tak kiralah pada kekasih, pada keluarga ataupun pada sahabat, dugaan akan datang bila-bila masa saja.. and we will never be ready for it.."

"Lumrah sifat manusia, kalau boleh hendak segala hasratnya tercapai, kita tamak dengan segala kemahuan. tanpa kita sedar yang sebenarnya tiada ruang untuk kesemua keinginan hati. We can't simply have everything we want, where would we put it all??"

"Kadang-kadang kita berada di tempat yang sangat tinggi sehingga kita lupa satu hari kita akan jatuh juga dan segala harapan yang ada akan musnah, just like that. Dengan sekelip mata, kita hilang segalanya. That's the thing about hope, it breeds eternal misery"

"Orang kata kebenaran itu menyerlah bila kita marah, begitu juga penipuan. Sehebat mana pun penipuan itu, ia tidak akan kekal..tutup macam mana pun, the truth will eventually prevail. Penipuan itu hanya salah satu jalan..jalan sementara untuk melambatkan apa yang bakal jadi nyata..after all didn't they say the truth will set you free?"

"Kita tak boleh lari dari kesilapan..what is done can never be undone..tapi kita boleh belajar dari kesilapan, masih ada lagi masa untuk betulkan apa yang salah, ubah jadi orang yang lebih baik,. It's never too late, or is it?"


jangan salahkan PERPISAHAN..sebaliknya sesali PERTEMUAN kerana tanpa pertemuan, tidak mungkin perpisahan terjadi...tapi hargailah pertemuan kerana itulah PERMULAAN bagi segala-galanya.





nak download OST Drama Kisah Cinta dan tonton secara online drama Kisah Cinta boleh klik pada kat sini: [link]


lovenota 1: sangat2 sweet ayat2 nie kan? :)
lovenota 2: lagi sweet tengok drama nie..dijamin tersengih2 sehingga ke mimpi :P


No comments:

Post a Comment

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®