Tuesday, December 07, 2010

:: Ikan Todak ::

menu makan tengah hari kami pada hari ini..


iyeeee..ikan todakk..haha~~
tapi bukan besar seperti gambar atas nie..


uihh..besarnyee..tak mampu nak makan!


bukan jugak sebesar atas neh..haha..


besar cam gambar atas nie jee..
ok laa kan..hehe..

entah mana ayah aku dapat ikan nie pun tak tahu..
dari nelayan la kot..hehe..

aku tengok muncung die yang tajam tuh pun menakutkan je..
memang tak lalu makan laaa..
n aku nie memang susah nak makan ikan..
tak kira laa ikan apa pun..masak la apa2 pun..
tak akan dimakan..kecuali ikan goreng..
memilih ke aku nie..huhu..

nasib baik laa aku masuk kerja tengah hari.
so terlepas laaa dari kena paksa makan ikan todak..
sebab ayah kitorang memang suka paksa makan bende yang kitorang tak makan..
bestnyeee den terlepas..haha..

cube korang bayangkan..
apa akan jadi kalau ikan todak menyerang seperti gambar di bawah?


macam cerita "Singapura dilanggar todak"
seramnyee..hoho..

kalau ikan todak dah pupus..jangan risau yee..
sudah ada pengganti..
macam gambar di bawah neh..


(n_n)

9 comments:

  1. hee,,sakit ouh kalau kene tembus dgn muncung die,,bole tembus bdn,,huaa

    ReplyDelete
  2. ikan todak org mkan ekh?? hehehe.. tingin nk try lah cmni.. :)

    ReplyDelete
  3. Teringat cerite ikan todak... =p

    ReplyDelete
  4. ikan todak...tak pernah den makan...sedap ke??

    ReplyDelete
  5. tak terkena tanduk ikan todak ker?

    ReplyDelete
  6. Aku cukup suka dgn ikan todk ni...isi dia manis ,paling sedap buat asam pedan atau buat gulai mamak tak payah bubuh santan taruk tomato banyak siki campur bandi ...yg peleknya ikan ini tulangnya hijau.

    ReplyDelete
  7. Aku cukup suka dgn ikan todk ni...isi dia manis ,paling sedap buat asam pedan atau buat gulai mamak tak payah bubuh santan taruk tomato banyak siki campur bandi ...yg peleknya ikan ini tulangnya hijau.

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®