Friday, January 24, 2014

Punca kejadian cuaca sejuk di Malaysia


artikel sebelumnya ->

punca fenomena cuaca sejuk yang melanda Malaysia baru-baru ini:


diharap penjelasan ini boleh menjawab semua pertanyaan anda..hehe. memang Qis tak percaya pun bila ada yang mengatakan Indonesia turun salji. huhu

dan sekarang nie ramai yang mengatakan bahawa Malaysia akan turun salji pada tahun 2015 kononnya paksi bumi sudah berubah *entah betul ke tidak, ceq pun tak taw na. dok pikiaq benda yang belum jadi, baik kome semua dok fokus pada benda yang hakiki*. salji takkan ada disebabkan kedudukan negara kita yang berada di garisan khatulistiwa. 

tapi, kita tak tahu apa yang akan terjadi kelak. itu semuanya adalah kuasa Allah swt. kalau Allah swt kata "kunfayakun malaysia turun salji", benda tu jadi jugak kan? wallahu'alam. :)

sekarang sudah keluar berita mengatakan cuaca sejuk akan berakhir pada minggu hadapan [link]. alhamdulillah, memang qis x tahan dengan sejuk2 nie. pagi2 rasa macam tak nak mandi je! pergi kerja harus pakai baju sweater. malam2 soheh kena pakai selimut lagi tebal. sejukk!

btw, esok cuti berganti sempena Perayaan Tahun Baru Cina. rasanya ramai sekolah di malaysia join cuti berganti esok nie kan? hehe. 


lovenota 1: rindu pada si kucing ngek kat rumah mak. Putih namanya. nak gomol2 rasa! 
lovenota 2: confius sebenarnya kucing tu betina ke jantan. tak dapat dikesan lagi..hehe.

No comments:

Post a Comment

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2017 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®