Showing posts with label kata2 cinta. Show all posts
Showing posts with label kata2 cinta. Show all posts

Sunday, February 19, 2017

Mengapa Saya Memilih Dia



Kepada sesiapa yang pernah bertanya kepada saya atau yang akan bertanya kepada saya mengapa saya memilih dia..

Saya memilih dia tidak kerana dia berotot, tetapi kerana dia kuat, cekal, kuat di hati, bersungguh-sungguh dalam usahanya dan mencintai saya.

Saya memilih dia kerana dia membuatkan saya ketawa, walaupun saya tidak fikir saya boleh, walaupun apabila saya tidak mahu, walaupun saya rasa seperti saya tidak tahu bagaimana caranya, walaupun ketika saya telah kehilangan motivasi diri.

Saya memilih dia kerana dia sentiasa membawa saya kembali ke Bumi apabila saya seolah-olah telah hanyut di tempat lain. Saya memilih dia kerana dia sangat merendah diri dalam pencapaiannya.

Saya memilihnya kerana dia suka untuk berkongsi cintanya kepada muzik, dengan cara spontannya, haiwan, keluarga, rakan-rakan, dan saya. Saya memilih dia kerana dia tidak sama sekali dengan apa yang saya impikan. Dia terlalu banyak, lebih daripada itu.

Dia tidak sempurna, tiada seorang pun yang sempurna daripada kita, tetapi dia adalah sempurna untuk saya kerana dia mengingatkan saya setiap hari betapa pentingnya saya kepadanya, betapa cantiknya saya di matanya, betapa banyaknya dia mencintai saya.

Saya memilih dia kerana kita boleh menjadi diri kita yang sebenar pada satu sama lain dan itulah siapa yang kita cintai. Saya memilih dia kerana kebanyakan masa kita menjadi gila-gila antara satu sama lain, hidup ini terlalu singkat untuk menjadi serius sepanjang masa, tetapi kita tahu bila tiba masanya untuk menjadi serius.

Saya mencintai dia kerana dalam pangkuannya adalah tempat saya mencari kedamaian, kerana senyuman itu adalah benar-benar tidak dapat dilupakan, ketawa itu adalah perkara yang paling indah yang saya dengar, matanya dipenuhi dengan kebaikan yang paling jujur, ciumannya menghapuskan semua kebimbangan dan kerisauan saya.

Saya memilihnya kerana saya tidak mahu mengalami kehidupan yang berubah-ubah tanpa dia atau dengan orang lain. Saya memilih dia, kerana, saya lakukannya.


lovenota: kok jiwang banget..choi~


Read More »

Monday, November 02, 2015

Rindu



Lirik Lagu Rindu - Shae Ft Nukilan

Verse 1 (Shae)
Di malam yang sepi
Aku sendirian dengar bisik hati
Ku pejamkan mata
Biarkan dibawa kembali ke suatu

Ruang dan masa
Indahnya bila dibuai sejarah
Di dalam keasyikan
Terlihatkan seraut wajah

Chorus (Kelana dan Shae)
Rindu membelenggu
Terkenang masa lalu
Hati jadi rindu tak terkata
Manapun kau berada
Semoga berbahagia

Verse 2 (Agenda)
Ku bertanyakan mana sita
Kembalikan warkah cinta
Moga manis jangan tangis hakis tinta
Semua janji yang pernah dideklarasi
Tinggal puisi sepi minta dideklamasi
Aku masih bergelut memeluk takdir
Detik bermula sehingga kemelut berakhir
Apapun juga keputusan
Aku terima walau jujurnya tak keruan dan

Yang dah berlaku biarkan berlalu
Nescaya nestapaku kan diubat waktu
Kau harus bahagia walau tak bersamaku
Khabarnya hidupmu kini ibarat ratu
Nahu lagu berbaur tabu ku tahu
Namun bukan niat ‘tuk menggugat dan mengganggu
Semoga kau pun merindui
Dua lokasi, hati satu frekuensi
Aku rindu

Bridge (Kelana dan Shae)
Rindu
Sejujurnya ku menginginkanmu
Di sini bersama menempuh dunia ini

Rindu membelenggu
Terkenang masa lalu
Hati ini jadi rindu
Tak terkata
Manapun kau berada
Semoga berbahagia

Andainya diberi kesempatan
Banyak yang mahu kuperkatakan
Menyusur rekahan mengukur punca retakan
Sejujurnya dirimu tak kupersalahkan
Sempurna perbuatan, perkataan dan perwatakan
Mungkin semuanya berpunca dari aku
Yang selalu keterlaluan memahukan sesuatu
Memorabilia, paraphernalia cinta
Setia mencerita sisa memori tercipta bila

Verse 3 (Kirana)
Ku mengadu ke purnama
Bertanyakan khabar pujanggaku di sana
Puisi cinta lama sibuk dihidupkan
Menjadi senandung lestari bayu tiup-tiupkan
Yang kau nyanyikan aku nyanyi juga
Tak sempurna tapi ku kan tetap coba
Semoga terus merindui
Dua lokasi, hati satu frekuensi

Aku rindu

Chorus (Shae dan Nukilan)
Rindu membelenggu
Terkenang masa lalu
Hati jadi rindu
Tak terkata
Manapun kau berada
Semoga berbahagia

Jangan ku kau lupa hingga hari kita bersua


lovenota 1 : this song is for u ♡
lovenota 2: you are very far,  but really close in my heart
lovenota 3: jangan layan aku yang sedang jiwang


Read More »

Thursday, March 05, 2015

Kenangan Silam


cinta jangan pernah kau coba pergi 
karna di sini ku butuh kamu 
cinta jangan pernah kau coba lari 
karna di sini ku ingin kamu


Ingatkan dikau pada waktu dulu,
semasa kita berdua sedang merenung 
bulan dan bintang di langit?
bulan dan bintang sentiasa bersama,
Aku tersenyum melihat sang bintang 
yang sentiasa menari sambil berkelip-kelip,
menggembirakan jiwa dan sanubari sang bulan,
begitu juga dengan dirimu,
yang sentiasa ada menggembirakan hatiku

Ikhlaskah kau kepadaku pada masa itu?


lovenota : aku rindu


Read More »

Saturday, February 28, 2015

Tempoh Perkenalan Belum Tentu Menjamin Kebahagian



Kau yakin dia betul-betul sayang kau?

Kau yakin dia ialah orang yang Allah dah takdirkan untuk bersama kau?

Yup, aku yakin dia betul-betul sayang aku sebanyak mana aku sayangkan dia. Aku dah lama dengan dia. Dah  bertahun-tahun. Aku kenal dia. Aku faham dia. Dan dia memang lelaki terbaik yang hadir dalam hidup aku. Dia tak akan tinggalkan aku. Dia pernah janji.

Bila Allah pilih kita untuk diberikan ujian, kita hampir tersungkur tak mampu berdiri. Hilang harapan. Hilang punca. Hampir putus asa.

Seolah-olah itulah penamat.

Seolah-olah dunia sudah berakhir.

Sesekali Allah uji kita tapi kita cakap, 'aku tak pernah bahagia'. Sesekali kita menangis tapi kita cakap, 'aku jarang ketawa'. Sesekali kita kecewa tapi kita cakap, 'aku tak pernah berjaya'.

Banyaknya nikmat Allah yang kita lupakan tetapi ujianNya yang sedikit itu yang kita hiraukan. Di mana syukur kita? Sedangkan hakikatnya ujian itu juga adalah salah satu rahmat dan tanda kasih Allah pada kita.

Kerana apa?

Kerana kita letakkan terlalu tinggi keyakinan pada seorang manusia. Hampir 100%.

Kita yakin dia tak akan tinggalkan kita.

Kita yakin dengan tempoh perkenalan yang sudah bertahun itu, kita benar-benar mengenali siapa diri dia. Kita yakin dia milik kita selamanya. Tapi, hakikat sebenar kita tersilap perhintungan. Kita terlupa ada yang lebih berkuasa.

Kita lupa kita hanya mampu merancang.

Sehebat mana pun perancangan kita sebagai manusia, jangan terlupa perancangan Allah itu lebih hebat daripada segala-galanya.

Bila segala perancangan kita tak menjadi seperti yang diharapkan, senyumlah dan ingatlah. Manusia merancang dengan cita-cita, tapi Allah merancang dengan cinta.

Tempoh perkenalan tak menjamin apa-apa.

Tak akan menjamin dia akan kekal jadi milik kita selamanya. Tak akan menjamin dia adalah jodoh kita.

Percayalah. Di dalam tempoh perhubungan dan perkenalan itu, terlalu banyak pembohongan. Tapi kerana cinta kita jadi buta. Buta mata, buta hati. Kita paksa hati kita untuk nampak segalanya kekal indah.

Kita pertahankan sesuatu perhubungan hanya kerana satu perasaan. Perasaan sayang untuk melepaskan kerana sudah lama bersama. 

Kita rasa takut untuk mulakan kehidupan baru tanpa dia.

Jodoh itu rahsia Allah. Sekuat mana kita setia, sehebat mana kita merancang, selama mana kita bersabar, sejujur mana kita menerima kekasih kita, jika Allah SWT tidak menulis jodoh kita bersama dia, kita tetap tidak akan bersama dengannya.

Sampai bila nak terus begitu. Betul ke kita bahagia? Betul ke di akhir nanti dia akan terus jadi milik kita? Betul ke jika kita pertahankan hubungan ni bertahun-tahun, penamatnya nanti pasti indah? Yakin?

Tanya hati, betul ke apa yang aku buat sekarang?

Betul ke aku tengah bahagia? Atau aku sekadar mempertahankan sesuatu yang belum pasti hanya kerana terlalu lama bersama?

"Never put the key to your happiness in somebody else’s pocket."

Yang berkahwin, berkongsi bahagia berpuluh tahun pun ada yang bercerai-berai apatah lagi kita yang hanya bergantung harap pada janji yang belum pasti.

Tanpa ikatan.

Jadi, kenapa terlalu berani kita letakkan sepenuhnya keyakinan pada dia?

Saat awal percintaan, semua nampak indah. Hati berbunga-bunga. Tiada yang buruk pada pandangan. Dia sempurna di mata. Tiada cacat cela. Kebahagiaan melimpah ruah. Kita orang paling bahagia di atas muka bumi ini.

Ketika cinta menyapa, usah silau dengan keindahannya. Tetapi lihatlah apakah cinta itu semakin mendekatkan kita kepada Allah atau tidak?

Tapi bila dah lama bersama, cuba renung kembali. Tanya hati. Dah berapa kali dia sakitkan hati kita?

Dah berapa kali dia curang dengan perempuan lain? Dah berapa kali dia mungkiri janji dia untuk berubah? Dah berapa kali kita bersedih kerana dia?

Jangan cuba untuk menipu.

Jangan cuba untuk beritahu yang kita bahagia sepanjang tempoh perkenalan kita dengan dia. Saya pernah alami dan saya pernah lalui. Bila dah terlalu lama bersama, kita yakin dia akan berubah demi kita. Demi cinta kita.

Tapi sebenarnya itu cuma angan-angan. Cuma mimpi yang kita cuba ukir sendiri. Untuk tenangkan hati yang rawan.

Apa jaminan dia akan berubah? Apa jaminan dia tak akan pergi tinggalkan kita?

Andai bertahun bersama, begitu teruk dia lukakan kita, kita yakin dia akan berubah satu masa nanti?

Kalau berubah, alhamdulillah. Tapi kalau masih kekal sama? Masih melayan perempuan di belakang kita. Masih menyakitkan hati kita. Masih biarkan air mata kita mengalir kerana dia. Apa yang kita nak buat selepas tu?

Terus makan hati sampai ke akhir hayat?

Duduk dan berfikir guna akal waras. Jangan terlalu ikutkan hati dan perasaan. Jangan terlalu berpegang dengan tempoh perkenalan kita.

Betul ke dia yang Allah takdirkan untuk aku? Atau aku yang masih berpegang pada sesuatu yang salah?

Jangan pertahankan andai cuma kesakitan yang kita rasa. Jangan terus merayu andai cuma sayang untuk melepaskan.

Tempoh perkenalan tak menjamin apa-apa. Kita belum kenal siapa diri dia yang sebenarnya hingga kita tinggal sebumbung (berkahwin).

If you can love the wrong person that much, imagine how much you can love the right one.

Serahkan keyakinan kita hanya pada Allah. Percaya dengan segala ketentuan Allah. Dia tahu apa yang terbaik. Istikharah dengan sepenuh ikhlas kepada Allah swt.

Selagi kita masih cuba bertahan semata-mata takut untuk melepaskan, selagi itu kebahagiaan sebenar tak akan kunjung tiba.

"Hebatnya cara Allah aturkan jodoh, bercinta bertahun pun belum tentu jadi pasangan hidup. Ada yang kenal sehari, esok jadi suami isteri" – Hafiz Hamidun.

Istikharah :

"Ya Allah, aku memohon petunjuk memilih yang baik dalam pengetahuanMu, aku mohon ditakdirkan yang baik dengan kudratMu, aku mengharapkan kurniaMu yang besar. Engkau Maha Kuasa dan aku adalah hambaMu yang dhaif. Engkau Maha Tahu dan aku adalah hambaMu yang jahil. Engkau Maha Mengetahui semua yang ghaib dan yang tersembunyi.

Ya Allah, jika hal ini (***) dalam pengetahuanMu adalah baik bagiku, baik pada agamaku, baik pada kehidupanku sekarang dan masa datang, takdirkanlah dan mudahkanlah bagiku kemudian berilah aku berkah daripadanya.

Tetapi jika dalam ilmuMu hal ini (***) akan membawa bencana bagiku dan bagi agamaku, membawa akibat dalam kehidupanku baik yang sekarang ataupun pada masa akan datang, jauhkanlah ia daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya. Semoga Engkau takdirkan aku pada yang baik, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas setiap sesuatu."


Wallahu'alam.


lovenota : Kalau putus cinta, redha lah kerana itu adalah kehendak-Nya. 


Read More »

Sunday, November 09, 2014

Hidup Ibarat Roda




Life is like a wheel. 
Sooner or later, it always come around 
to where you started again

Just because something isn't happening to you right now, 
it doesn't mean that it will never happen

One day it will get to you,
you will someday feel what i felt.
you will one day experience what you did to me.
all the pain that you caused me
will come back to you someday.

Life is just like a boomerang.
doing bad things to others
and karma is turning back double to you

What goes around comes around.

karma in english,
kifarah in islam :)



Read More »

Sunday, September 07, 2014

Happy Anniversary

Terasa syahdu sangat rasanya malam ini.
kenapa?


Aku terlalu rindukan dia.
tak pernah lagi aku memikirkan dia sampai begini jadinya
air mata ini tidak lekang dari menitis
hati ini tidak lekang dari mengingati dirinya
jiwa ini tidak lekang menyeru namanya

bagi dirinya, aku terlalu cengeng
terlalu manja, kuat menangis.
tidak!
aku cuma rindukan dia..terlalu..
ingin melihat dia sentiasa ada di depan mata
sentiasa bergelak ketawa di depan mata
sentiasa ada di sampingku bila-bila masa

waktu perkenalan kita di zaman MySpace
tak sangka dari kawan kita mengubahnya menjadi ikatan yang suci ini
walaupun ada sedikit isu, tetapi itu tidak menjadi penghalang
untuk kita berdua bersama

aku sentiasa ingat, waktu pertama kali kita berjumpa
walaupun terasa seram sikit namun tetap beranikan diri
dia pula tiba-tiba menjadi seorang yang pendiam
mungkin terasa segan..
tapi lama kelamaan kita semakin serasi
walaupun kerap bertelagah seperti anjing dan kucing
tapi aku tetap sayangkan kamu

Seperti cinta Juliet pada Romeo

ah, hubungan jarak jauh tidak menjadi permasalahan
sentiasa berhubung, sentiasa bersua,
kita sentiasa dilamun cinta

aku sedar aku memang kejam, selalu menyakiti hatimu
tapi itu dulu..sekarang aku dah sedar
aku memang sudah berubah
demi masa depan kita berdua
Kerana tiada sesiapa setanding dirimu

sekarang,
kita cuma tunggu masa untuk melangkah ke alam bahagia
bilakah hari itu?
aku cuma dapat menghitung hari..
menunggu saat dan ketika itu..
yang akan menjadi hari yang paling bahagia dalam hidupku

InsyaAllah.



cintahati -izsya-

7 September 2014.
happy 8th anniversary my dear



Read More »

Wednesday, August 20, 2014

Wordless Wednesday # 31 : Angry!





*berbaik semula :P*


lovenota : "kalau gaduh, semua benda terkeluar" kata beliau. erk? padan muke! :P

Read More »

Sunday, February 16, 2014

Selagi Ada Cinta



Ning Baizura - Selagi Ada Cinta

Telah kulakukan semuanya kasih
Telah kukorbankan segalanya
Namun ku sendiri tak pernah mengerti
Apa yang engkau fikirkan
Apa yang engkau inginkan

Ku tahu kau tak pernah setia (kasih)
Ku tahu diriku tak bererti
Namun ku sendiri tak pernah mengerti
Apa yang engkau fikirkan
Apa yang engkau inginkan

Selagi ada cinta di hatiku
Selagi ada rindu yang membara
Selagi air mata ini mengalir
Kau tetap di hati ini
Cintamu tetap di hati


Selagi ku mampu bertahan kekasih
Jangan sampai cinta tiada lagi
Jika memang cinta tiada lagi (kasih)
Tinggalkan aku sendiri...
Tinggalkan cintamu kasih...

Selagi ada cinta di hatiku
Selagi ada rindu yang membara
Selagi ku mampu bertahan kasih
Ku terima segalanya
Walau hatiku merana



lovenota 1: selagi ada cinta
lovenota 2: pintu hatiku sudah dikunci rapat oleh dia

*payah jugak update blog guna Note 3..hehe*


Read More »

Wednesday, January 29, 2014

Kotak - Cinta Jangan Pergi



Lirik Lagu: Kotak - Cinta Jangan Pergi

cinta jangan pernah kau coba pergi
karna di sini ku butuh kamu
cinta jangan pernah kau coba lari
karna di sini ku ingin kamu

aku tak bisa bayangkan
bila kau tak ada di sini
aku tak habis pikirkan
bila kau tak lagi temani aku

aku tak bisa bayangkan
bila kau tak ada di sini
aku tak habis pikirkan
bila kau tak lagi temani aku

cinta jangan pernah kau coba pergi
karna di sini ku butuh kamu
cinta jangan pernah kau coba lari
karna di sini ku ingin kamu, kamu

cinta jangan pernah kau coba pergi
karna di sini ku butuh kamu
cinta jangan pernah kau coba lari
karna di sini ku ingin kamu

cinta jangan pernah pergi
cinta jangan pernah lari
jangan pergi, jangan lari
cinta jangan pernah kau pergi


ianya sudah menjadi lagu kegemaranku
kenapa? 
entah.
cuba elak dari mendengar.
tapi halwa telinga ini suka menghayati bait-bait lirik lagu ini
seperti sedang merayu
menanti dan merintih

perlu ke?

bullshit je. apo yang den merepek neh? cess.

"kebetulan atau suratan?
kita bukan semusim. saya akan buktikan
bila-bila awak dah sedia, saya tunggu awak
saya akan tunggu awak sampai bila-bila - cinta jangan pergi"




lovenota 1: cinta datang dan pergi. cinta sejati dan hakiki hanya kepada Allah swt
lovenota 2: cintaku sebenarnya untuk siapa?

Read More »

Wednesday, September 25, 2013

Wordless Wednessday # 23: Dugaan dalam Perhubungan



lovenota 1: dulu Mr. Meow suka cakap kasar2 kalau betul2 marah..dahsyat woo!
lovenota 2: tapi Qis pun balas balik, marah die balik. jahatnye..tapi bukan macam bini Mat Yo tau..hihi :P


Read More »

Thursday, July 25, 2013

Putus Cinta

muqaddimah sket :P


Putus cinta ye? huhu. same la dengan kite *buat suara Boboi*

apa yang nak kena buat? ohh, senang je. lupakan semua. haha!
betul, Qis buat macam tu. lupakan. tak guna ingat pada orang yang tak ingat kita.

"senangnya cakap! lupakan? ingat senang ke? cakap senang la!"

sokayyy. memang cakap senang, buat susah. 1st day lepas clash memang susah, tapi lama2 ok jugak kan? haha.

yelah, Qis nak share tips sikit la kalau benda nie terjadi kat uolss:

1. Menangis sepuas-puas hatinya.
nangis jer, tak ada siapa nak marah pun. lepaskan semuanya melalui air mata. memang lega la lepas tu kan? *saya kuat menangis jugak..hehe*. lelaki selalu cakap diorang tak suka tengok perempuan menangis sebab itu tanda kelemahan. biaq pi depaa la. tak perlu nak takut untuk menangis. teruskan.

2. Ingat pada orang lain
bukan suruh ingat scandal2, anak2 ikan yang lain..bukann! maksudnya, ingatlah pada orang yang tersayang seperti ibubapa, adik2, saudara-mara, kawan2 rapat, scandal2, anak2ikan, anak2 ayam, kekasih gelap..sebab mereka masih lagi menyayangi anda. 

3. Jangan stalker!
ohh..lepas clash mesti nak tau perkembangan terbaru ex kan? tak payah! buang mase! tak ada faedah. biaq pi depa laa. tak perlu nak stalk facebook, blog, twitter, instagram, tagged, tumblr, *semua segala bagai la* kalau ada wechat, whatsapp, line, kakao talk, viber, *semua aku sebut ha*, buang je, block diorang. abes cite. unfriend je depa tu, buang semua connection dengan depa. benda nie hanya melemahkan korang je. nanti jadi "Ratu Air Mata" balik..aiseh.

4. Stay Single
eh, best apa single. tak ada nak pening2 kepala, DUIT tak habis, masa tak terbuang begitu saja, takde nak gayut2 tiap2 malam spend 3-4 jam, tak ada nak jaga hati orang tu dah. so, single je ok? kalau jumpa yang lain pun ok jugak. Fakta ada mengatakan 52% orang dewasa di dunia adalah bujang. so what tak ada bf/gf? tak mati pun kan?

5. Komunikasi
kalau rasa sunyi, call je mak ayah gayut dengan diorang. tak pun, kembali semula kepada teman-teman "hang out" korang dan buat aktiviti seperti dulu2. komunikasi juga penting supaya korang boleh luahkan apa yang korang rasa pada teman rapat anda, boleh mengadu..pinjam bahu satt kan. lepas tu, dah boleh gelak2 semua. fact, laughter is the best medicine.

6. Lakukan aktiviti fizikal
kalau yang perempuan, tau laaa kan ape aktivitinye...SHOPPING! walaoo! siapa laa yang tak suka shopping? haha. or boleh juga pergi gym, jogging, main bowling ke..riadah tepi tasik, laut, pantai, skodeng etc. so, comfirm tak ingat kesedihan di hati itu.

7. Sibukkan diri
bagi yang sudah bekerja tu..buat kerja banyak2. tunjuk kat depan bos yang anda sangat2 busy, lepas tu comfirm dapat anugerah APC kan? kalau student lagi, pergi study untuk paper supaya anda boleh score Dekan ye? boleh tunjuk lagak sikit depan kawan2 yang lain *riak betol..haha*.

8. Be Positive
sentiasa berfikiran positif. semua yang berlaku ada sebab, ketentuan takdir. jangan melawan Qada' & Qadar. semua ini adalah pengalaman dan pengajaran hidup. belajar dari kesilapan, jadi lebih matang dan persiapkan diri anda kepada "next cinta". You can move on with dignity.

Anggaplah putus cinta itu adalah satu "persinggahan" dalam kehidupan. berfikiran positif untuk menanganinya. mungkin dia bukanlah yang terbaik untuk diri anda. sesuatu yang terjadi ada kebaikan di sebaliknya. sebagai seorang Islam, kepadaNya kita mengadu apa yang tersirat di hati kita. telah tersurat dia bukan jodoh anda. mohonlah kepada Tuhan agar anda dapat melupakannya. putus cinta bukan pengakhiran kehidupan anda. hidup mesti diteruskan.


lovenota 1: saya sudah move on lama sebenarnya. suka betul berlakon konon2 keciwa. tett~
lovenota 2: nak cari anak ikan baru..scandal baru..etc etc. *poyo*

Read More »

Friday, June 21, 2013

Kata-kata Cinta dalam Drama TV3 Lestary Kisah Cinta


*kata-kata madah pujangga @ kata-kata cinta ini dipetik dari Drama Lestary Kisah Cinta*

Setiap Pertemuan Pasti Ada Kisahnya..

"dalam badan kita banyak air, tapi bila terluka darah yang akan mengalir
dalam hati kita banyak darah, tapi bila terluka air mata yang akan mengalir"

"Ini kisah cinta, cinta yang tak dapat kita lihat dengan mata tapi rasa di hati, cinta yang penuh dengan kesabaran, tapi ini bukan kisah cinta saya"

"Sedalam mana pun cinta kita terhadap seseorang, tak semestinya dia akan membalas cinta kita, usaha macam mana pun, tunggu sampai bila pun, kalau dia bukan untuk kita, it's never going to happen. Even if it does, it will only come back to haunt us"

"Penyesalan seringkali berakhir dengan keinsafan. Tapi tak bererti sayang itu terhenti. Buat yang merintih kerana cintanya hilang, senyumlah. it's just another day kerana cinta itu tak pernah bersifat abadi"

"Kadang-kadang sebuah jawapan itu mendatangkan lebih banyak persoalan. Tak semestinya kita akan suka pada jawapan yang kita cari. 
Untuk mereka yang selalu tertanya, brace yourself with reality. 
Pada yang menjawab, choose your words wisely. 
Tapi buat mereka yang memendam rasa, just remember, nothing can be hidden forever"

"Pada mesra dan kesungguhan dia, kita akan tahu kalau orang itu sayangkan kita. And when they have stopped loving you, kita boleh buat-buat tak tahu. Sampai satu masa, kita terpaksa lepaskan mereka pergi. Tapi sebelum kita nak pertahankan apa yang kita rasa milik kita, ask ourselves..is it worth it?"

"Cinta lari bila kita cari, dekat bila kita cuba nak lari. Bagi yang mengejar cinta.. Slow down live a little.. Pada yang kehilangan cinta.. move on, don't look back..dan pada yang baru mengenal cinta.. This is just the begining.."

"Hidup ini penuh dengan kebarangkalian... tak kisahlah walau sekecil mana pun kebarangkalian tu, kalau ia mendatangkan kebahagiaan, it is more than enough" 

"surprises, surprises, ada kejutan yang boleh buat impian kita jadi kenyataan, ada yang boleh jadi mimpi ngeri. Everybody loves surprises"

"cinta ni macam api, api yang boleh tenangkan sejuk yang menyeksa hati kita atau api yang boleh terus bakar kita sampai hilang punca, we can never really tell"

"Family..walaupun tak semua bahagia, kita masih memerlukan keluarga..dalam kesusahan, mereka yang akan muncul untuk selamatkan keadaan, mereka yang sanggup buat apa saja untuk menolong kita, tapi family..can also be our biggest downfall.."

"Semakin dalam perasaan sayang kita pada seseorang, semakin berat dugaan kita, tak kiralah pada kekasih, pada keluarga ataupun pada sahabat, dugaan akan datang bila-bila masa saja.. and we will never be ready for it.."

"Lumrah sifat manusia, kalau boleh hendak segala hasratnya tercapai, kita tamak dengan segala kemahuan. tanpa kita sedar yang sebenarnya tiada ruang untuk kesemua keinginan hati. We can't simply have everything we want, where would we put it all??"

"Kadang-kadang kita berada di tempat yang sangat tinggi sehingga kita lupa satu hari kita akan jatuh juga dan segala harapan yang ada akan musnah, just like that. Dengan sekelip mata, kita hilang segalanya. That's the thing about hope, it breeds eternal misery"

"Orang kata kebenaran itu menyerlah bila kita marah, begitu juga penipuan. Sehebat mana pun penipuan itu, ia tidak akan kekal..tutup macam mana pun, the truth will eventually prevail. Penipuan itu hanya salah satu jalan..jalan sementara untuk melambatkan apa yang bakal jadi nyata..after all didn't they say the truth will set you free?"

"Kita tak boleh lari dari kesilapan..what is done can never be undone..tapi kita boleh belajar dari kesilapan, masih ada lagi masa untuk betulkan apa yang salah, ubah jadi orang yang lebih baik,. It's never too late, or is it?"


jangan salahkan PERPISAHAN..sebaliknya sesali PERTEMUAN kerana tanpa pertemuan, tidak mungkin perpisahan terjadi...tapi hargailah pertemuan kerana itulah PERMULAAN bagi segala-galanya.





nak download OST Drama Kisah Cinta dan tonton secara online drama Kisah Cinta boleh klik pada kat sini: [link]


lovenota 1: sangat2 sweet ayat2 nie kan? :)
lovenota 2: lagi sweet tengok drama nie..dijamin tersengih2 sehingga ke mimpi :P


Read More »

Sunday, June 16, 2013

Amir Jahari - Selalu Ada OST Kisah Cinta

lagu nie rasa macam memberi semangat pada Qis. i will try to be me again, insyaAllah :) 



"Setiap pertemuan ada kisahnya tersendiri"

actually lagu ini Qis dengar dari sebuah drama tv, Kisah Cinta di slot Lestary lakonan Shaheizy Sam dan Fazura. seriously sangat nice cerita nie, menyiasat kisah cinta ayah Fazura dan ibu Sam. Qis memang tertarik betul dengan drama nie, lain dari yang lain berbanding dengan drama2 yang ada di Malaysia nie. then, tengok Fazura rasa macam "woww" *i suka sangat tengok Fazura, sangat cantik n gorgeous!*. nanti Qis bagi link mana i tengok drama ini ok~

Lirik lagu Amir Jahari - Selalu Ada (OST Kisah Cinta)

Ku takkan pernah
Putus asa
Akan ku melangkah
Hingga ke hujung dunia

Belum jauh ku melangkah
Belum jauh ku berserah
Masih banyakkah yang ku fikirkan
Masih banyakkah yang ku inginkan

Ingin aku merasanya
Ingin aku mencuba
Hampir ku kecundang olehnya
Hingga ku menangis kecewa

Ku takkan pernah
Putus asa
Akan ku melangkah
Hingga ke hujung dunia

Ingin aku merasanya
Ingin aku mencuba
Hampir ku kecundang olehnya
Hingga ku menangis kecewa

Ku takkan pernah
Putus asa
Akan ku melangkah
Hingga ke hujung dunia

Sememangnya aku tak berdaya
Tapi ku percaya Dia selalu ada




kata2 madah yang dipetik dari drama Kisah Cinta [link]

tonton drama Lestary TV3 Kisah Cinta secara online dan download lagu OST Kisah Cinta [link]


lovenota 1: sedang berfikir untuk menyambung Master..hurmm~
lovenota 2: new zealand? korea? london? =,='

Read More »

Wednesday, May 22, 2013

Hear your voice is Enough

*jiwang sikit. ape salahnya kan? XD*

bila dah habis calling2 dengan orang tersayang..surely i will be like this~



 *den da gilo rasenye..haha!*

Lovenota 1: cepat la balik! XD


Read More »

Thursday, May 09, 2013

Far Far Away



(ɔˆ ³(ˆ⌣ˆc)

*its ok (◠‿◠)*
Read More »

Monday, April 29, 2013

A Girl like Me

When a GIRL is quiet, Millions of things are running in her mind 

When a GIRL is not arguing, She is thinking deeply 

When a GIRL looks at u with eyes full of questions, She is wondering how long you will be around 

When a GIRL answers "i'm fine" after a few seconds, She is not at all fine 

When a GIRL stares at you, She is wondering why you are lying

When a GIRL lays on your chest, She is wishing for you to be hers forever 

When a GIRL calls you everyday, She is seeking for your attention 

When a GIRL messaging u everyday, She wants you to reply at least once 

When a GIRL says I love you, She means it 

When a GIRL says that she can't live without you, She has made up her mind that you are her future 

When a GIRL says "i miss you", No one in this world can miss you more than that.


lovenota : i am gonna miss u soon my sayangness..uwaaa (╥﹏╥)



Read More »
Copyright © 2008-2016 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®