Home ChemistryAward Nuffnang WW Novel Guru PT3

Tuesday, February 26, 2013

Keburukan makan Kuaci


ade ke keburukan makan kuaci? hahahaha..

hari nie Qis ada kerja di Kompleks Belia dan Sukan Paroi mengelola Pertandingan Tenis Peringkat Negeri 2013. sorang kawan Qis yang namanya tidak mahu dikenali cerita la kat kami. masa tu tengah sedap2 makan kuaci. then ada la seorang cikgu lelaki nie tegur la kawan Qis nie.

cikgu lelaki: cikgu, perempuan tak baik makan kuaci banyak2
kawan Qis: *pandang muka cikgu tu buat muka toya* masa nie kawan Qis fikir maybe cikgu nie nak bagitahu ada masalah dalaman wanita kut kalau makan kuaci.
cikgu lelaki: kalau makan kuaci banyak2 nanti ulat banyak dalam perut. nanti balik rumah mesti punggung rasa gatal2..tergaru2 la tidur malam nie
kawan Qis: $%&**$%

bila kawan Qis cerita tu memang ketawa terbahak3 laa..haha. perlu ke mention gatal punggung siap garu2 depan semua orang? malu la weii..kalau Qis mesti malu beb! cait!

sebenarnya cikgu lelaki tu melawak jer. makan kuaci nie banyak jugak khasiatnya dan banyak keburukannya.

masa Qis makan tadi terfikir jugak keburukannya.

1. kalau makan kuaci, bila bukak kulit kuaci tu mesti letak merata2 bersepah2..sakit mata tengok! betul tak? hahahaha..
2. kadang2 makan kuaci tu terselit kat celah gigi. kan payah tu nak keluarkan sisa2 tu. so, terus jadi tak selesa..kan kan kan? hehe!
3. bila makan tu, kita boleh jadi lalai. kerja kadang2 tak siap sebab asyik sangat melayan makan kuaci..macam tadi laa..asyik makan je terlupa nak kemas2. keh3 :P

sekian keburukan makan kuaci dari cik balqis :P

p/s: mr.stranger suka panggil cikgu balqis..sweet plakk 



ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

2 comments:

namialus said...

Hmmm...buat suspen jer tajuk post ni.Sebab saya ni jenis yang kuat makan kuaci.

Cik Balqis said...

hehe! :P

Copyright © 2008-2014. All Right Reserved. Miss Balqis@2014