Saturday, October 03, 2015

Bebas Seperti Burung


Sejuk sangat duduk di chalet nie. Pagi-pagi lagi dah kaku badan nie. Selubungi badan dengan comforter pun masih terasa kesejukannya. Gagahkan juga untuk membersihkan diri walaupun tak ada heater. Bayangkan la mandi dengan air yang sejuk menggigil-gigil. Ouchh!

Hari ke-2 di sini tak ada apa-apa aktiviti untuk para guru. Bangun pun boleh sesuka hati..tidur sesuka hati..makan sesedap rasa..buat sesuka hati. Kalau la boleh buat macam nie kat sekolah, alangkah indahnya hidup. Lupakan semua, lupakan masalah, lupakan kerja untuk seketika.

Hidup ini sangat singkat. Sekejap je masa berlalu, dah nak akhir tahun dah. Budak-budak pun dah nak SPM. Saya je yang masih rasa sama, buat benda yang sama, runtin yang sama, setiap hari. Pernah hati ini terdetik, ingin sahaja mahu lari dari semua rutin ini. Ingin melakukan perkara yang berbeza yang boleh menggembirakan hati dan mententeramkan jiwa. Saya mahu lakukan perkara yang mempunyai keseronokan yang tiada batasnya. Rasa seperti ingin menakluki dunia. Tapi apalah kemampuan saya. Saya sedar.

Bila memikirkan perkara silam, saya rasa kehidupan sebagai seorang pelajar sangat bebas. Bebas melakukan apa saja, ke mana-mana dan buat apa sahaja. Cuma masa tu tak ada duit, tu je. Walaupun sekarang punyai wang yang kukuh, masih tidak bisa bebas seperti burung. 


Masih lagi mampu tersenyum :)
Hodoh je rase..no make up


lovenota : ada yang minta buat review chalet nie. Kemudian ye ;)










No comments:

Post a Comment

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®