Friday, March 07, 2014

Kronologi kisah Nurliyana Manan, Romie Razin Adilha dan Hanez Suraya


copypaste dari facebook

Rentetan Kisah antara Hanez Suraya, Romie dan Liyana Manan

PROPA 1 - Dalam #Meletop kata kenal jantan tu dah 8 bulan, tapi tadi masa sidang akhbar kata baru kenal 3 bulan. 

PROPA 2 - kata kenal baru 3 bulan (Disember 2013), tapi kenapa gambar ko berpeluk dengan jantan tu dah keluar seawal bulan September 2013? Ops!! dan gambar di Pulau Redang May 2013. 
Plus 17 September kau sendiri bagitahu wartawan kat astro kau tengah rapat dengan seseorang tuttttttt...

Bukti gambar :


Bukti Pengakuan Hanez sendiri di astro :
Watch "Hanez Suraya akui sedang rapat dengan seseorang" on YouTube -  September 2013


Detail lagi kronologi :




PROPA 3 - dalam Melodi kata pergi thailand hanya dengan adik dan kawan-kawan, beria-ia menafikan sekeras kerasnya jantan tu tak ikut. Sekali dalam sidang akhbar tadi ko cakap jantan tu ikut skali tapi semua hanya atas urusan bisnes.

Bukti:
Watch "Kekasih Hanez Suraya Sebenarnya Suami Orang?" on YouTube - 



PROPA 4 - dah cakap pergi atas urusan bisnes dengan jantan tu, sekali gambar berpeluk cium terkeluar. Urusan bisnes ke kalau gambar macam tu dah keluar internet. Ke ko dah buat 'bisnes' lain dekat sana dengan jantan tu?

Bukti Bercuti di Bangkok : 

Apa kata Chef Wan komen sikit : 
Sorry la. Ko wat sidang media pun tak ada gunanya. Lagi nampak kebodohan ko nak menipu. Ko memang perempuan murahan! tak ada maruah. Malukan keluarga. Ko dengan jantan tu tak kan bahagia pun kalau kawin. Sebab 1 Malaysia dah sumpah seranah ko. Jalangg!

Kata Imam Muda Hassan:
Bercuti dengan bukan Mahram tetapi ditemani oleh orang lain bukanlah satu alasan untuk menghalalkan apa yang haram. Matlamat tidak menghalalkan cara! Walaupun ditemani orang lain, tetapi adegan pegang tangan bersama tidak akan memungkinkan ia menjadi halal. Tak kisahlah kalau percutian anjuran syarikat sekalipun, jika batas-batas tidak dijaga di mana lelaki dan perempuan bebas bergaul tanpa batasan, ia tetap haram. Dah tak tahan sangat, kahwin sahaja. Lepas itu nak bawa naik Gunung Everest sekalipun, tiada siapa yang halang. Jangan cuba menghalalkan yang haram
http://www.sinarharian.com.my/hiburan/hanez-suraya-ditegur-imam-1.257727

fanpage untuk sokong Liyana Manan: sila like beramai2 tanda sokongan anda!
https://www.facebook.com/KamiSokongLiyanaManan

gambar-gambar lain mengenai Hanez Suraya:






6 months ago at Jakarta



komen maha hebat: 

sangat bodoh dan bangang ye kedua-dua sweet couple ini. memang tak lah aku suka! suka sangat-sangat bila Awi Rafael putus dengan Hanez Suraya. langsung tak sesuai! choii! 

Hanez Suraya nie boleh didenda sebab memecahbelahkan rumahtangga orang tu! *kalau Hanez Suraya dipenjara amacam? haha :P*. caranya: 


saya memang sokong Liyana Manan 100%!



[Update terkini]:

Percintaan Hanez Suraya & Romie Sudah Berakhi

4 November 2014

Akhirnya segala persoalan mengenai hubungan Hanez Suraya dan Romie terjawab jua. Memang ada desas-desus hubungan mereka sudah berakhir, namun tidak ada pengakuan daripada Hanez mahupun Romie mengenai perkara ini. Kali ini, Hanez telah menjelaskan yang dia tidak lagi bersama Romie namun masih berhubung sebagai seorang kawan.

Komen Hanez Suraya: 
Saya mahu menutup semua cerita yang terjadi beberapa bulan yang lalu dan mahu membuka lembaran baru. Selepas ini kalau boleh saya mahu elak perkara yang boleh mengundang kontroversi. Jadi selepas ini saya akan lebih berhati-hati dalam setiap hal yang saya lakukan.
Saya anggap hubungan saya dengan dia tak ada jodoh. Tapi hubungan antara kami masih baik, tiada sebarang persengketaan yang terjadi. Saya sudah tidak mahu fikirkan. Jika selepas ini, kalau ada jodoh, adalah. Kalau tiada, tak mengapa. Buat masa ini, cukuplah. Saya tidak mahu komen lebih-lebih

Hanez Suraya fail perceraian

ISNIN, 23 JANUARI 2017 @ 3:53 PM

SHAH ALAM: Pelakon, Hanez Suraya, hari ini memfailkan perceraian di Mahkamah Rendah Syariah di sini terhadap suaminya Romie Razin Adilha Abd Rais. Sumber memberitahu, Hanez, 32, bagaimanapun tidak hadir di mahkamah, sebaliknya hanya diwakili peguamnya. Berita pergolakan rumah tangga pelakon jelita itu mula bertebaran beberapa bulan lalu, namun reda seketika selepas beliau dan suaminya dipercayai cuba mencari jalan penyelesaian termasuk bercuti bersama di Jepun, bulan ini. 

Hanez juga pernah memberitahu mengenai keinginannya untuk aktif berlakon awal tahun ini walaupun sebelum itu pernah memaklumkan kepada media, suaminya, Romie, 37, tidak mengizinkannya kembali ke dunia seni. Bintang Love You Mr Arrogant itu gagal dihubungi dan tidak membalas pesanan WhatsApp yang dihantar bagi mendapatkan penjelasannya berhubung perkara terbabit.


Rumah tangga kami masih bahagia - Hanez Suraya

RABU, 25 JANUARI 2017 @ 2:56 PM

KUALA LUMPUR: Pelakon, Hanez Suraya, 32, hari ini tampil membuat penjelasan bahawa tiada apa-apa berlaku di antaranya dengan suami, Romie Razin Adilha Abd Rais. Menerusi akaun Instagramnya sebentar tadi, Hanez berkata, perkahwinannya dengan Romie masih lagi bahagia. 

Katanya:
Tiada apa yang perlu jelaskan di atas apa yang terjadi. Sememangnya kami hanya manusia biasa yang tidak (dapat) lari daripada melakukan kesilapan. Cuma, apa yang penting antara saya dan suami, kami masih bahagia bersama dan tidak ada apa-apa yang berlaku. Alhamdulillah, rumah tangga kami masih kekal. Apa yang terjadi biarlah kami berdua selesaikan dan tidak perlu ada spekulasi yang menjadi tokok tambah daripada mana-mana pihak tertentu.  
Saya ingin memohon maaf kepada semua pihak sekiranya saya mengambil langkah untuk berdiam (diri). Berdiam bukan bermaksud saya mengiyakan atau menafikan, cuma mahu mengambil masa mencari ruang untuk menenangkan diri. Syukur alhamdulillah, suami saya sentiasa tenang di atas apa yang berlaku ini. Terima kasih di atas sokongan kuat daripada pihak keluarga, rakan rapat, media dan peminat yang sentiasa memberi semangat serta mendoakan yang baik-baik buat kami. 

Pasangan yang berkahwin pada 25 Mac 2015 itu dikurniakan seorang anak perempuan, Puteri Aleesya, 13 bulan.

*************************

Teringat dlm kisah Isra' & Mikraj di mana Rasulullah SAW ternampak sorang lelaki yang dihidangkan dengan 2 jenis hidangan, 
1) Daging yang dimasak enak & sangat menyelerakan, 
2) Daging yang busuk & berulat

Tetapi lelaki itu memakan daging yang busuk & berulat itu. lalu Baginda bertanya kepada Malaikat Jibrail, “Mengapa berlaku sedemikian rupa?” 

Lalu Jibrail menjawab “Di Dunia lelaki ini telah mengabaikan isterinya & dia memilih pelacur & perempuan yang dalam kalangan hina untuk memenuhi nafsu”. Itulah balasan bagi lelaki seperti itu di neraka kelak. 

Wallahualam.



lovenota 1: dunia semakin hampir pada kiamat
lovenota 2: sangat memahami perasaan Liyana sekarang. jangan maafkan jantan itu!


3 comments:

  1. Sudahnye semalam dah b'tunang pun......;-(

    ReplyDelete
  2. alahai dunia banyak lagi artis yg rampas laki orang......nape korang sumpah seranah hanez sorang....sedangkn artis lain mcm yg kebas laki orang korang sanjung.......eina azman yg tak kawin dgn laki orang pn korang maki hamun....aduhai manusia...semuanya serba tak kena

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®