Tuesday, March 25, 2014

Siapa Zharif Hakim?

jika anda melihat trending popular di twitter pada hari ini (25 Mac 2014), anda akan melihat sesuatu yang lain dari trending tersebut.


siapa Zharif Hakim? 


anda kenal? dulu memang tak popular pun di Malaysia, tetapi pada hari ini beliau sudah menjadi popular sekelip mata. sebab apa? ramai yang mem'bahan' budak ini di twitter woo. tak percaya pergi twitter search zharif hakim. 





rasa-rasanya budak ini gagal subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan rasanya di sekolah. main suka hati je menghentam orang tanpa fikirkan orang di sekeliling. cuba dia yang ada dalam pesawat #MH370 tu, apa pula rasa dia? adakah sebelum ajal dia sempat twit? cuba anda fikirkan kalau ahli keluarga anda pun turut berada dalam pesawat? rasanya anda menangis meraung kot? 

kita pun tak payah la menghentam beliau balik dengan caci makian *tambah dosa je*. sebaliknya cari budak ini dan bawa pergi ke pusat kaunseling, bagi motivasi *kasi cuci otak dia*. mesti ada kawan2 terdekat yang mengenali Zharif Hakim ini, bimbinglah dia. tak pun budak ini ada masalah sakit jiwa *pedasss*. ataupun beliau sebenarnya kurang kasih sayang yang inginkan perhatian dunia? aih3.

nak cari twitter Zharif Hakim @zharif32 di #Twitter? harap maaf. dia dah tukar kepada Bob saza @saza_bob. tetapi akaunnya sudah di'private'kan. nak berkenalan, boleh la follow beliau ye?

wahai Zharif Hakim, saya menyeru supaya anda meminta maaf kepada semua orang di Malaysia terutama kepada keluarga mangsa MH370. nak lagi bagus buat press conference sendiri. mungkin semua orang akan memaafkan anda?

[update] ramai yang mengatakan Zharif Hakimi ingin mencari populariti di sebalik kejadian ini. mungkin ada benarnya. sudah2 la kejar popular tu, tak ke mana adik oi!


lovenota 1: Takziah dari saya kepada kaum keluarga mangsa MH370
lovenota 2: Ajal tidak mengira umur dan masa. bila2 pun boleh, di depan screen PC anda pun boleh :)

2 comments:

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®