Sunday, April 12, 2009

Cara Jawab Telefon Yang Betul

Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah... dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi di sini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le korang boring sangat kalu jadi operator).

1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap..sini bukan balai polis.

2. Soalan: Haloo, siapa di sana?
Jawapan: Ntah..saya kat sini, mana tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap degna bapak awak?
Jawapan: nak cakap, cakap je ler. buat apa tanya saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik, nombor tak boleh disambung, hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ada rumah?
Jawapan: mak takde rumah. bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli

6. Soalan: haloo timah, buat ape tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap dengan awak kat tepon nie..

7. Soalan: boleh saya bercakap dengan siti?
Jawapan: maap, nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannya..time kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad, saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri..saya sibuk. maap.

9. Soalan: haloo..
Jawapan: haloo..pusat sakit mental di sini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang tanya..
Jawapan: maap, ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu

12. Soalan: assalamualaikum..
Jawapan: waalaikumussalam.. (tupp!!..terus letak tepon..salam kite wajib jawab)


No comments:

Post a Comment

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2017 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®