Tuesday, May 26, 2009

..Glutaraldehyde..



wahhh..sonok ak dpt glutaraldehyde smpai bule wt entry kt blog neh..haha..mne x hepi..da bule cross-link dgn chitosan solution aku..tp x jamin aku bule balek awal la..klo x jdi aku kne wt semula experimen neh..huhu..da 2 minggu aku menunggu bhn kimia neh..akhirnya dpt jgk wpon dlm kuantiti yg sgt sikit..tp xper..ak bule dilute bnde neh jdi 1% concentration..

ari neh xde wt ape sgt..jz jmpe prof utk tindakan lanjutan. lps jmpe prof n die berikan glutaraldehyde tuh, g la mkmal tp en ibrahim, lab asst xder plak..alahaii..n then dr tggu kt dpn lab tuh bek lepak umah mmber aku..tp ble lepak lme2 hujan plak turun..lebat plak tuh..terbantut aku nk g mkmal blok pakar..kami g pon lewat sket..jz anta bhn kimia n set appoinment utk guna alatan DSC sok..yg xsdp didengar kne g kol 9pagi..waaa...nk xnk kne la bgn awl sok..stndard ak bgn pon kol 9..neh kol9 da kne ade kt lab analisis..huhuu..xper la..berkorban..hakhak..lps tuh g lab baru kami pulak jmpe en hashimi..nk taw cmne nk wt dilution ikot kemolaran..die g terang bnde len plak..nek lemah ak dgr die bceramah..huhuu..cedey2..skali dier kate die pon lupe..ak pon wt jela ape yg aku phm..hentam jela..haha..sok bru mula wt dilution glutaraldehyde tuh..nth biler bule siap ak pon tataw..ak terpikir jgk cmne dak wan n apiz nk buat diorg pny experimen..diorg nk dtg 2 mggu awl sblm msok sem..kami yg da 2 mggu kt cni pon x siap2 lgi..sian ah diorg kang..trpkse kongsi lab dgn stdnt lain..yela..org len pon nk wt experimen kan..musti kne tempah makmal..ishk3..sem dpn pon tataw lgi busy ke x..xpela..aslkn aku pny siap..haha..jht2..

mlm neh ak tdo awal la cz nk bgn awl sok pgi kn..neh pon da agak ngntuk sket la..myb pnt mnggu kot..haha..pnt jgk tuuu..npe susah sgt la tesis aku neh..naseb badan~

~sya_balqis~

No comments:

Post a Comment

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®