Sunday, October 10, 2010

:: 10.10.10 ::

chantek kan tarikh iteww..hoho..
hari nie la ramai laa yang kahwin..bertunang..
kenduri..berdating..etc etc etc..

aku?
still demam adelah..
demam panas dah kebah da..
tinggal tekak yang rasa loya2 sikit..

hari nie nak story mory la sikit kan..
ramai jugak yang update bcoz of tarikh keramat tu..
aku pun nak jugak..hehe..

********
semalam aku pergi la Hospital PD kat batu 6 tu..
berdekatan dengan Bandar Sungala..
hospital tu amik kes kecemasan je..untuk kes pesakit luar jarang2 la ambil..
selalu pesakit luar pergi kat Klinik Kesihatan PD kat pekan tu..

disebabkan hari sabtu..aku pun tak comfirm klinik kesihatan bukak ke x..
adik aku cakap pergilah hospital je..
lagipun dekat kan..
maybe hari sabtu tak bukak kot..

so..aku pun pergi la hospital..
da daftar kat bahagian pendaftaran..
tunggu la beberapa minit..
dahla masa tu elektrik takde..
ada mantainence tengah service power system hospital tu..
dahla tengah demam..lagi bikin panasss..
aku tahan jela..
seb bek tak pengsan je..
kang tak pasal2 jadi kes kecemasan plak kan..
huhu..

then beberapa minit namaku dipanggil..
so pi la ngadap doktor yang bertugas..
doktor tu lelaki..boleh tahan orangnya..hehe..

doc: kenapa tak pergi klinik kesihatan? kat sini kan untuk kecemasan je..nie kan hospital..kalau sakit biasa2 pergi klinik kesihatan..hospital ambil kes kecemasan je..
aku: saya ingat klinik kesihatan tutup..hari nie kan hari sabtu..so, saya datang la sini..
doc: eh tak..buka jugak..dari 9pg sampai 2ptg..lain kali pergi situ ye..so..awak dah datang sini..kami charge RM50 la..
aku: *blur* eh..yeke? kena charge RM50??? yeke doc??
(pening kepala dah masa tu..kena bayar 50 plakk..mana aku nak cekau duit..)
doc: yela..RM50..sebab awak kes kecemasan..
aku: eh..saya bukan kecemasan la doc..saya pesakit luar..
doc: *dengan muka selamba* bukan ke? awak dah ada sini kira kecemasan la nie..
aku: *bisik2 dengan adik* kena bayar RM 50 laaa..
(muka adik aku dah pucat dah masa tu..yelaa..duit mana bawak sebanyak tu..)
doc: haha..tak ade laa..saya gurau2 jelaa..mana ada kena bayar RM50..hehe..
aku: haip!! doc nie!! (meraung aku seketika..buleh plak die main gurau2 dengan aku..huhu)

dia pun check aku macam biasa..tapi tak pegang aku ek..haha..

aku: doc..saya nak surat mc..sepatutnya saya kerja hari nie..tapi tak sihat kan..
doc: haa..yang tu RM50..
aku: *blur lagi* hah? RM50 ker?? betul?
doc: hehe..takde laa..awak nie pun..
aku: doc!!!! *adessss!!! kena lagi*

first time aku jumpa doktor yang boleh bergurau dengan patient die yang tengah sakit2 nie..
macam2 laa..doktor nie salah profesion kot..hoho..
memang aku ingat sampai bila2 la doktor nie..
memang suka menyakat orang..haha..

lovenota: doktor tu hensem tau..rugi tak mintak no fon..hoho ::

13 comments:

  1. ahahaha.. sengal punya doktor.. len kali ketuk je kepala beliau.. hehe..

    ReplyDelete
  2. doktor tu tgh bosan kot...tu la cara nk hilangkan kebosanan...he3..

    ReplyDelete
  3. @solihin: haha..kang ketuk kple die wt repot polis plak..xpsl2 msuk berita tv3..hehe~~

    ReplyDelete
  4. @syamila: ek..ye kot..tu yg dok bgurau tu..haha~~

    ReplyDelete
  5. hahaha... kelakar la doktor tu... bgs gak dpt doktor mcm tu... tak de la takut nak jumpa doktor lain kali...

    ReplyDelete
  6. @shera: ehh..takot jugak..kalo die serius betol2 cmne..haha~~

    ReplyDelete
  7. ishh..rugi x ngorat..kalo die xngorat kita,kita kenala berani..org ppuan cam kita nie kenala berani(ehh gua ppuan ke?)

    ReplyDelete
  8. same la..g klinik kt tungku bru2 ni teman mber wat test hiv(nk kawen).. klakar gler doc tu..wat lawak xhengat hehe vote 4 doc sempoi=)

    ReplyDelete
  9. wah3x best la doc ni.. xla rasa sgt kesakitan pesakit kan..hihi

    ReplyDelete
  10. bongek gak doktor tu kan??
    lain kali mintak num phone..
    kan dah nyesal~~hehehe

    ReplyDelete
  11. xsemua doc seyes la...bagus dpt doc cmtu..patutnye amik fb, amik fon no semua...leh kolling2...mane la tau....hehehe

    ReplyDelete
  12. haha...mmg sempoi ar doc ni....klau patah kaki pun xtrasa sgt...hahaha

    Setan Facebook

    ReplyDelete
  13. no fon klinik ada.. blum terlewat.. hehehehe

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®