Sunday, April 26, 2015

Avenger : Age of Ultron


Hari nie saya menghabiskan hari sabtu bersama dia, incik kambing. pernah mak saya tanya, kenapa panggil kambing? Sebab dia ada janggut sikit di bahagian bawah bibir..ciput janggut tu macam kambing. Hikhikhik. kejam betul gelpren incik kambing. Ngeee..

Dia booking tiket wayang semalam secara online, takut-takut ramai yang beratur panjang di TGV Aeon Bukit Raja, Klang. Kalau nak tengok wayang kat Sunway Pyramid, rasanya dah penuh. Maklumlah baru beberapa hari ditayangkan di pawagam. 


Yep. Filem dari Marvel iaitu Avengers Age of Ultron. Dah lama kita tunggu keluaran Marvel yang seterusnya. Dan yang kecewanya, 

Tiada Loki
Omaigosh! Kenapa!! Sebut scepture Loki tapi orangnya takde. Kenapa?? Uwaaa. Hahaha.

Filem Avenger 2 kali ini dah makin kurang aksi berbanding Avenger 1. Tapi masih seronok untuk ditonton. Membawa kisah perkembangan robot jahat yang ingin mempunyai badan seperti manusia dan bercita-cita ingin musnahkan komuniti manusia. Canggih betul teknologi zaman sekarang. Eh, zaman Avengers. Secara realitinya, teknologi yang menghasilkan sel-sel badan manusia melalui laser itu masih belum ada. Mungkin sedang diusahakan kot. Mana tahu, kan? Wallahu'alam. 

Dan tiba-tiba dalam cerita ini Natasha suka pada Dr Banner @ Hulk. Tak sangka beb. Haha. Yang sweetnya, bila Hulk nak jadi manusia balik, dia ikut arahan Natasha sahaja. Orang lain tak boleh nak control Hulk nie. 

Dan ada hero baru yang muncul di dalam filem tetapi tiada di dalam poster Avengers. Bukan takde, ada je kalau tengok betul-betul, cuma dia blurkan gambar untuk memberi elemen suprise kepada penonton. And memang i suprise la sebab ade hero Marvel yang baru. Selepas habis tonton baru nampak hero yang tersorok dalam poster di atas. nampak tak hero yang diblurkan tu tengah terbang atas kepala Hulk? Nampak kan? Hehe. 

Nak tahu lagi? Pergi tonton sendiri la. Best woo :P


lovenota : petang di Shah Alam hujan. di mana-mana hujan jugak. Musim hujan ke sekarang nie?



3 comments:

  1. Haaa.. tom hiddleston takde.. alah... okay, harap2 hero baru tu dapat mengubati kekecewaan kat hati ni.. saya belum p tengok but akan pergi dalam masa terdekat. Yezza...!

    ReplyDelete
  2. memang best...


    jemput singgah ke blogshop kami.
    kami menjual blouse, maxi dress & jubah yang cantik-cantik.
    kami turut menjual perfume original (tester & miniature).

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®