Tuesday, March 19, 2013

Guru Kelantan menghina PDRM


rasanya dah basi kut cerita nie..haha. benda nie berlaku semasa perang di Lahat Datu dengan puak or kaum Sulu. salam takziah kepada keluarga mangsa yang terkorban dalam peperangan tu. insyaAllah tempat beliau semua adalah di syurga..amin. tapi saya tak nak cerita pasal perang tu. saya nak cerita pasal cikgu Mohd Lotfi Nor nie..hehe..


tindakan beliau menghina dan mencaci pihak PDRM memang rasanya ramai yang tak boleh terima. orang tu dah banyak berjasa pada negara, perlu ke buat camtu? jangan lah campur adukkan politik dalam agenda nie. tak semua orang berani mati syahid melainkan PDRM dan ATM. saya sendiri berbangga dengan mereka semua demi melindungi negara kita. ada jugak yang mengatakan cikgu nie sakit..mungkin la jugak. sebab saya baca facebook beliau, rakan2 dia cakap dulu dia tak macam nie. wallahu'alam.

dengar cerita cikgu nie sudah ditahan reman semalam untuk siasatan lanjut. emm..


pihak kementerian pelajaran malaysia (KPM) pun sudah mengeluarkan kenyataan akhbar mengenai cikgu ini. memang patut la KPM ambil tindakan tegas pada cikgu nie. *yelah, disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga*. sebab nanti dia akan membawa pengaruh yang buruk kepada pelajar2. nanti dah tak da siapa yang bercita2 menjadi polis, askar, tentera. siapa lagi yang nak pertahankan negara kalau bukan mereka? pelajar sekarang adalah pelapis generasi kita yang akan datang. sepatutnya didiklah mereka mencintai negara kita, tanamkan sifat patriotik dalam diri pelajar2. *den da jadi cikgu sejarah da plak!*


so rasanya ramai dah baca surat siaran akhbar nie ye. penjawat awam macam kita nie kenalah ikut peraturan..bukan main redah je. hadui..kan da gelap masa depan cikgu nie. camno tu? diharap siasatan tu tepat dan adil lah. kut2 memang betul dia sakit mental ke..dia diupah oleh siapa2 ke kan? kita tunggu jela keputusan mahkamah nanti :)

facebook guru tersebut: [link]

p/s:  hari nie hari jadi abah yang ke-50. doakan abah saya semoga beliau panjang umur dan dimurahkan rezeki ye. saya masih memerlukan abah saya. *mAnjE*. fyi, abah seorang anggota pegawai PDRM jugak (^_^)

updated: semakin ramai pulak cikgu2 yang buat kerja camnie. yang terbaru Cikgu Ishak Johari, cikgu kelahiran Kuala Lipis yang bertugas di Sarawak. alahai..haru betul bila Qis baca..hurmm! 

5 comments:

  1. iskh2 teruk betul cikgu ni.

    ReplyDelete
  2. tak sedar dek untung tul dia nieh..kalau di biar kan,abis rosak laa pelajar dia dok termakan hasutan dia

    ReplyDelete
  3. lelaki ini> nk wt cmne..terlalu taksub cmnie la..xley bezakan kerja dgn hal peribadi. bahaye tuh

    ReplyDelete
  4. ezyra daniel> itu le masalahnye..hadeii

    ReplyDelete
  5. ala...lmbat nk wish abah hepi beshday...haha..kimsalam abah je la..

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®