Sunday, April 06, 2014

Hati Berkecamuk


dah lama saya tidak berbual mengenai ex saya yang sorang tu. bila berbual dengan seseorang yang rapat dengan dia tadi, saya rasa tersangat lega seperti beban di dada dah terkeluar dari badan saya. dan akhirnya, saya menangis..lagi.

saya dikhabarkan yang saya adalah pilihan ma dia. saya rasa sebak..sedih..pilu. memang saya teringin nak jumpa ma dia dari dulu lagi tetapi masa belum mengizinkan lagi. saya hanya berkesempatan untuk berjumpa ayah We dia je itupun sebab nak sign borang biasiswa Felda dia. 

saya mendapat tahu yang ma sangat berkenan pada saya. dan dari situ, saya tahu yang ma tahu mengenai saya. kalau betul awak bagitahu ma mengenai saya, kenapa awak memilih dia? satu persoalan yang saya tak dapat ungkaikan. 

saya cukup mendesak ke? saya rasa saya tidak mendesak. cuma saya nakkan jawapan yang pasti dari awak. yelah, pada masa itu awk di London, saya di Malaysia. kalau awak di selangor dah lama saya on kereta pergi selangor. saya sangat-sangat kecewa bila dapat tahu awak memilih dia. sia-sia pengorbanan yang saya lakukan pada awak.

saya kecewa bila awak dah lupa nama saya pada blog awak bulan lepas. awak lupa ke pura-pura lupa untuk menyakitkan hati saya? saya tak pernah lupa nama awak. sampai bila-bila hati saya dah tertanam dengan nama awak.

betul cakap orang, lepas putus cinta hidup seseorang itu akan terumbang-ambing. lepas saya clash dengan awak, hidup saya seperti orang gila yang ada akal. langsung tak pedulikan diri sehingga demam. rasa macam tak ada pedoman hidup. saya masih lagi melihat gambar-gambar kita. mesej-mesej di whatsapp, handphone. macam orang tak terurus. tak pernah saya mengalami kejadian sebegini.

tipulah kalau saya mengatakan yang saya benci pada awak. saya langsung tidak membenci awak. malah saya amat rindukan awak. saya masih lagi sayangkan awak. saya memang tak boleh tipu diri sendiri. walaupun pada luarannya saya seperti sudah melupakan awak, tetapi saya tak boleh menipu hati saya. saya masih ingat semuanya mengenai awak. saya cuba melupakan semuanya, dari segi pemakaian, deoderent, minyak wangi, cologne, baju, lagu favourite, game favourite awak..everything..tapi tidak mudah! saya masih lagi memakai cologne favourite awak. saya masih lagi mendengar lagu Wilayah Strawberi! sangat mengecewakan. apa sebenarnya yang awak sudah lakukan kepada saya? 

hati ini teralu sedih. sekali lagi air mata ini mengalir lagi.


Perempuan yang selalu tidur dengan air mata dan keesokkannya bangun dengan senyuman :) Perempuan tu memang ada hati yang tabah :')

No comments:

Post a Comment

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®