Friday, November 30, 2012

Ciri-ciri Suami Awesome


Ciri suami Awesome: 1. Solat fardhu cukup 5 waktu. 2. Ada kerja gaji RM800-1500 ke atas, boleh bayar rumah sewa, boleh beli beras, boleh isi minyak, boleh hantar ke tempat kerja. Nafkah zahir boleh bagi, bukan nafkah batin je tau. 3. Ada kenderaan: moto kapcai dah cantik. honda EX5 orait sangat la tu dengan 2 helmet. Basikal pun boleh, tapi penat kayuh kalau dari Bangsar ke KLIA. Sebaik-baiknya kereta, sebab nanti nak bawa isteri yang mengandung ke klinik setiap bulan. 4. Lulus ujian fardhu ‘ain sekolah rendah. Maknanya boleh mandi wajib dengan baik dan boleh ajar isteri mandi wajib dengan betul, apatah lagi mandi-mandi yang lain. 5. Boleh baca al-Quran dan boleh mengajar al-Quran walaupun setakat “Alif Ba’ Ta’” sampai Surah “Iqra’ Bismirabbikallazi Khalaq.” 6. Jenis lurus, baik & hati baik, tak menipu. Tadelah sampai menipu kata nak pergi Mydin tapi pergi mengorat jiran taman sebelah. 7. Dia faham kamu, kamu faham dia. faham jiwo gitu. Serasi bersama. Berbeza tapi boleh masuk. 8. Gedik joget-joget pun depan bini dan anak-anak je. Depan orang lain sopan santun gitu. 9. Jenis tak cemburu buta sangat. Cemburu macam ni ok, “Ehemm..ramainya kawan laki kat opis.. Jangan sampai lupa abang taw..” 10. Belajar setakat PMR je pun takpe, janji cara dia fikir tu matang dari yang belajar PhD. 11. Kalau dia jenis diam tak delah sampai orang kata tak bergaul dengan manusia lain. Kalau dia banyak bercakap pun takdelah sampai dia mengata-ngata orang lain. 12. Malas juga ke masjid, tapi dia pergi gak dalam sehari tu 2 kali sekurang-kurangnya Maghrib dan Isyak. 13. Walaupun tak kerap ke kuliah agama, tapi bila tengok Youtube Ustaz Azhar Idrus ngajar tu sampai terlupa nak tengok bola. Jika ada kuliah di masjid muka dialah ada di antara orang-orang kampung. 14. Boleh susah senang bersama. Kalau isteri nangis, dia tolong riba isteri dan tenangkan. Kalau isteri sakit, dia tolong jaga dari malam sampai pagi. 15. Jenis senyum sokmo. 16. Tak tengok sangat awek cuns, duk tengok bini dia je walaupn bini dia tak cuns (Tak cun tak pe, boleh tutup lampu)

ada tak? hehe~ (n_n)v

Read More »

Bila Korang Nyanyi Oppa Gangnam Style

*apabila sedang dengar lagu Oppa Gangnam Style di radio*


hahaha..betol tak?
ngeee~ 
XD

Read More »

Jadual Pembayaran Gaji Kakitangan Awam 2013


jadual pembayaran gaji untuk 2013 nie tak ada banyak beza dengan tahun 2012..
cuma yang sakitnya tetap sama macam tahun nie..
pada 10 Oktober 2013 da dapat gaji untuk bulan 10..
then nak kena tuggu gaji bulan 11 tu lame sangat..kena ikat perut lagi..hihi!

p/s: jadual pembayaran bonus takde eh? hehe
Read More »

Thursday, November 29, 2012

Nak Potong Anu Dan Bogel disebabkan Piala AFF Suzuki 2012



Pada perlawanan 28 November 2012, pada Piala AFF Suzuki 2012 ini Malaysia menang melawan Loas dengan 4-1
Gol-gol Malaysia dijaringkan oleh Safiq dengan free kick yang cantik, Safee Sali, Wan Zack dan Khyril.


yang hebatnya 
janji-janji rakyat Malaysia sendiri:


geleng kepala jela den bace..
betol2 semangat kesukanan neh..

agak3 diorang buat tak? 
ngeee~~
XD

Read More »

Monday, November 26, 2012

Senarai 12 lagu dalam Anugerah Juara Lagu 2012



Anugerah Juara Lagu dianggap anugerah yang berprestij di Malaysia..
semua lagu2 terbaik akan berentap untuk merebut gelaran juara 

FYI, Anugerah Juara Lagu yang ke 27 akan diadakan pada 6 Januari 2013

12 senarai lagu yang akan bertanding dalam anugerah tersebut:

Yuna - Terukir di Bintang
Hafiz dan Adira - Ombak Rindu
Amir Jahari - Tanpamu
Azlan & the Typewriter - Idola
Stacy - Pelangi Senja
Bedroom Sanctuary - Lagu
Black & Malique - Teman Pengganti
Hafiz Suip - Ku Akui
Hazama & Amy Search - Simetri
Shila Amzah - Patah Seribu
Jimmy Palikat & One Nation Emcees - Anak Kampung

Read More »
Copyright © 2008-2017 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®