Monday, September 14, 2015

Fitnah Cuti Jerebu


Tak sangka ada juga manusia yang mengambil kesempatan membuat fitnah berkaitan masalah jerebu sekarang nie. Tak pasal-pasal Berita Harian jugak yang kena plak tu. Siapa yang tukang edit tu memang dah tak ada kerja lain agaknya. Itu yang dok tukar tarikh paper tu dari paper tahun lepas kepada tarikh semalam. 


Screenshot itu menyatakan bahawa semua sekolah di Kuala Lumpur dan Selangor akan ditutup akibat masalah jerebu yang melanda negara sekarang ini. Gambar ini telah disebarkan menerusi laman sosial malam semalam.

Memang la ramai yang suka cuti bila saat-saat jerebu yang teruk nie. Saya pun suka sangat..siapa pulak tak suka cuti kan? Budak-budak sekolah lagi melompat keriangan sambil garu-garu ketiak kalau dengar pasal cuti nie. Tapi kalau dapat cuti pun nanti kena ganti weii. Ingat kasi free ke. Tak mungkin, tak mungkin. Hoho.

Agak-agaknya sampai bila masalah jerebu ini akan berlaku? Tahun lepas dah kena. Tahun nie kena lagi. Bukan sebab kita pun kena jugak. Sedih.

Kepada sesiapa yang kaki menyeleweng sesuka hati tu, bertaubat la. Sesungguhnya ramai yang memaki anda disebabkan tindakan anda yang tak matang ini. Sekian, terima kasih. 

[UPDATE] Esok (15 September 2015) semua sekolah di Selangor, Kuala Lumpur, Negeri Sembilan dan Melaka ditutup disebabkan jerebu yang makin teruk. Lihat berita di link ini (klik sini)


lovenota : sakit tekak sebab jerebu nie..

4 comments:

  1. sapa xsuka cuti kan kan.. haish... blh plak

    ReplyDelete
  2. Sebab blog ni la aku pergi hantar anak ke sekolah tadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta maaf la kalau post ini penyebab semua tu. Tapi lain kali sila lihat tarikh post saya sebelum tuduh saya. Post ini bertarikh semalam iaitu hari isnin. Dan pengumuman itu dibuat pada malam hari selasa. Ok?

      Delete
  3. Dah jadi kenyataan...

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®