Wednesday, March 11, 2015

Admirer Lama


Hari nie godek-godek kawan dalam facebook. Lama jugak tak online macam dulu-dulu. Dulu masa zaman jahiliyah, sikit-sikit upload fb tak kira apa pun. Dahsyat rasanya. 

Tiba-tiba tergerak hati nak tegur salah seorang admirer saya dulu, mr.SA. Sekarang dah berbahagia di samping isteri dan anak tersayang. Comel je anaknya, Irfan namanya. Sudah 4 tahun katanya. 

Banyak perubahan dalam dirinya. dari badan yang kurus kerempeng menjadi berisi. Itu yang paling ketaralah. Dari muka jambu ke muka macam bapak orang. Tapi yang masih tak berubah ialah hobinya yang suka sangat main game. Yang paling saya perasan game DOTA. Lol. Dah jadi ayah budak pun masih main game? Sabar la wahai bapak budak! Haha

Perkenalan kami sangat lama, sejak saya belajar di UPSI lagi. Kalau kat fb tulis friendship kami bermula pada tahun 2009. Tapi rasa macam lagi lama dari itu. Entah la, sudah lupa..hehe. sebab saya mengenali dirinya masa zaman kemuncak yahoo messenger (YM) dengan MySpace. lama, kan?


Kami pun bertukar-tukar cerita, pasal dirinya, pasal saya. Dia ada cakap, "itulah dulu jual mahal sangat. Kalau tak mesti u dah ada 10 orang anak". Hahaha, masih otak gila-gila lagi dia nie yer. 'For your information, i tak jual mahal pon. U je yang tak memahami isi hati i nie. Alih-alih, u pergi lepas tu kahwin dengan orang lain'. Tettt..hahaha. Saya tak berani nak cakap kat dia, tulis kat sini jela ek..hikhik.

Saya bukan nak mengorat dia balik eh. Jangan salah sangka ye uolss! Cuma teringat kembali kisah persahabatan kami dulu. Dua-dua otak gila-gila..memang ngam la. hehe. Actually, saya tak pernah jumpa dia pun. Hanya melalui telefon dan internet. Hebat tak? hihi.

Tapi itu dulu. Sekarang, saya hanya dapat doakan dia semoga sentiasa berbahagia di samping isteri dan anaknya. Amin. 

lovenota : Jodoh pertemuan perpisahan semuanya di tangan Allah swt. Dia dah aturkan segala-galanya. 


6 comments:

  1. betul tu semuanyaa dalam percaturan dia :D

    ReplyDelete
  2. Hehehe..dulu zaman YM Cik Mimie suka lepak dekat chatroom...haha..tiap2 malam jadi burung hantu..hehe..banyak da berubah sekarang..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak wana pun macam cik mimie gak..dolu2 gila lepak di chatroom..x pandai tidur..huhu..sekarang x lagi..

      Delete
  3. hai awak :D singgah sini jemput join
    http://mellyareenza.blogspot.com/2015/02/february-giveaway-by-mellya-and-friends.html

    ReplyDelete
  4. tiada jodoh dgn dia tu maybe jodoh cik Balqis dengan org yg lebih baik in sha Allah

    ReplyDelete
  5. Jodoh sudah ditentukan. Yang terbaik Allah dah tentukan untuk kita.

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®