Monday, March 02, 2015

Specky Girl


Aku masih lagi memakai cermin mata
walaupun zaman sudah semakin moden
mempunyai pelbagai warna dan gaya kanta lekap yang canggih-canggah ala retisss
tapi aku masih lagi setia bersama cermin mata

Pernah pada zaman sekolah dahulu
ada beberapa kawan memanggil 'skema'
Oh..peduli hape aku..
kau susah ke aku skema?
asalkan aku boleh belajar dengan jayanya
asalkan aku nampak apa yang ada di depan mata..
tak ada kes nak kenyit-kenyit mata ala-ala cina sepet sebab nak tengok apa yang cikgu tulis kat papan hitam

Ada juga yang panggil 'nerd'
but hello, ramai lagi yang nerd dari aku
Padahal aku punyalah sempoi selenge senget kat sekolah
pakai cermin mata terus hukum nerd la? 
Sungguh tipikal pemikiranmu
Ciss ciss and cheese!

Pernah juga orang cadangkan untuk pakai contact lens seperti gadis-gadis yang lain
tapi sorry la yer, aku lebih selesa macam nie
I still wanna be a specky girl which is the coolest and cutest girl in the world
hihi



lovenota 1 : peace yo!
lovenota 2 : actually saya tak reti pakai contact lens. XD



13 comments:

  1. nani pulak memang tak reti pakai contact lens. ahhaha :P

    ReplyDelete
  2. Akak suka tau tengok perempuan pakai cermin mata..nampak cantik dan comel..dan BIJAK.heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. yekee..haha..tgk rupa org tu jgk kot..tak smua cantek, mcm sy :P

      Delete
  3. hahaaa. alangkah bestnya kalau aku leh jadi specky girl jugaa.

    ReplyDelete
  4. Salam, hahah..same lah saye...'setia' dgn cermin mate, sbb sy penakut ya amat nak guna lens...tp semalam baru beli, sebab nk pakai mase tunang...punya cuak, skang belum try lagi...sedih betul...kalau xpakai lens, mmg xkenal org sbb power tinggi~ haii~ :p

    ReplyDelete
  5. saya pun budak kacamata. hahahaha.. dulu teringin nak pakai contact lens. tapi bila buka spek, kawan kata muka nampak lain. last-last saya stick pakai spek je. ummi saya pun x kasi pakai contact lens.

    ReplyDelete
  6. cik balqis lebih comel dengan spek mata tu.. :)

    ReplyDelete
  7. ok kite same laaa
    dulu zaman bujang mmg keluar pakai lens jeee
    bile da ade anak ni malas nye lah nak bersiap2 bagai,,
    tp payah gak
    firash asyik terantuk kt cermin mate mummy lak

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®