Friday, March 06, 2015

OMG!! Katak!!!


Petang tadi hujan turun sangat lebat. Rasanya dah lama kawasan Gemencheh nie tak hujan disebabkan fenomena Ekuinoks yang merupakan satu fenomena apabila matahari berada tepat pada garisan Khatulistiwa selepas bergerak dari hemisfera selatan ke utara.  

Dipendekkan cerita, baru tadi terasa hendak ke tandas. Tiba-tiba kakiku kaku melihat satu lembaga yang keras berada di dapur. Oh tidakkk!!!!


arghhhhhh!!!! What is this creature doing here???? 

Lari lintang pukang jugak la tadi. katak tu pn terlompat-lompat, barangkali terkejut dengar saya menjerit kut. Weiii..apa nak buat nie?? Alamakkk!! Kalau ada orang lain kat rumah nie takpe jugak. Ini duduk sorang-sorang, geli la nak halau katak tuu!!! 

Benci betul. Sebab hujan lebat petang tadi la nie, katak tumpang berteduh. Tak sukerrr..huhu. saya bukan takut tapi geli..ewwww..meremang jugak bulu roma tadi. Huhu..

Saya hanya berkurung dalam bilik. pintu bilik ditutup, takut katak tu datang menziarahi saya di bilik kang. Biar katak tu keluar sendiri. pandai masuk, pandai-pandai keluar sendiri la ye. Aduduuu


Bagi saya, katak tak comel langsung. Urghh!!


lovenota : katak oh katak, kenapa kau menakutkan?


6 comments:

  1. Cik Mimie terpaksa scroll entri ni laju2 sebab xboleh tgk gambar tu..cik Mimie fobia dengan binatang ni..kalau Cik Mimie dah pengsan kot..

    ReplyDelete
  2. memang menggelikan spesis katak ni.

    ReplyDelete
  3. erk..kak wana pun geli pada katak..tapi kalau patung katak suka pula..heheh

    ReplyDelete
  4. dulu geli gak dngn katak. tp lps tgk kucing2 saya duk main lambung2 dngn si katak tu terus okay. tapi still jaga jarak juga. takut dia melompat je..

    ReplyDelete
  5. saya pun geli katak.. ei, pelik macam mana orang boleh mnat sangat katak macam dalam drama melayu kat tv tu.. x ingat apa nama cter dia...

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®