Home ChemistryAward Nuffnang WW Novel Guru PT3

Saturday, June 08, 2013

Novel: Love You, Mr. Arrogant


Judul: Love You, Mr. Arrogant
Penulis: Aliesha Kirana
Penerbit: Karya Seni Sdn Bhd
Harga: RM 18

Sinopsis:
Zaara Amirah punya impian yang sama seperti impian tipikal gadis biasa, iaitu membina rumah tangga yang bahagia bersama insan yang dicintainya. Namun impiannya musnah sebaik saja dia terjerat di dalam perangkap lamaran paksa dari seorang jejaka yang asing dalam hidupnya, Zafriel Irham. Dek kerana ingin terlepas dari genggaman Sherry, menantu pilihan ibunya, Zafriel Irham memaksa Zaara Amirah menjadi isterinya dengan menjadikan sebuah janji sebagai modal.
"Itu harga yang kau perlu bayar sebab tak kotakan janji. Sekarang jangan banyak cakap, kahwin dengan aku. Titik." – Zafriel Irham
Demi sebuah janji, Zaara Amirah reda menerima kehendak Ilahi. Biarpun tiada cinta, Zaara Amirah rela demi menjaga maruah diri dan keluarganya dari dipijak-pijak jejaka bongkak itu sewenang-wenangnya.  Namun Zaara Amirah tidak menyangka, keputusannya itu membuatkan hidupnya kacau-bilau melayan karenah Zafriel Irham yang berhati kering dan tinggi egonya. 
"Apa? Atas lantai ni?"
"Kat mana-mana saja yang kau suka. Tapi bukan atas katil mahal aku ni. Buat kotor saja."
"Kotor? Awak yang nak kahwin dengan saya kan, lepas tu awak cakap saya kotor pulak? Kalau awak tahu saya kotor, buat apa awak kahwin dengan saya? Awak fikir tak perasaan saya bila awak paksa saya kahwin dengan awak dulu? Awak fikir pasal diri awak saja, kan? Pasal saya ni awak tak fikir langsung. Awak ni memang tak guna!"
Berhadapan pula dengan Puan Sri Maryam, ibu mertuanya dan Sherry yang membenci dirinya, hidup Zaara Amirah tidak lagi aman. Kehadiran Hadry Hakimi, sepupu Zafriel Irham yang cuba merapatinya, mengeruhkan lagi keadaan. Keadaan bertambah parah apabila tanpa sedar, dia telah jatuh hati pada suaminya biarpun dia tidak dilayan seperti seorang wanita yang bergelar isteri.
"Aduhh! Kenapa dengan aku ni? Kenapa aku rasa rindu sangat ni? Macam orang gila bayang saja lagaknya ni. Padahal baru beberapa jam dia pergi. Takkanlah aku dah jatuh hati dengan mamat berlagak tu? Aduhh… tapi..." – Zaara Amirah
Adakah kebahagiaan akan menjenguk hidup Zaara Amirah apabila dia sudah jatuh hati pada jejaka bongkak itu? Atau menunggu balasan jejaka itu ibarat bulan pada waktu malam menanti matahari menjelma pada waktu siang? Zaara Amirah terus menanti.

Review:
best jugak novel nie taw..haha. walaupun dah lama novel nie, tapi rasa tertarik nak baca disebabkan tajuknya. biasa la kan, lelaki of course la kebanyakannya arrogant, ego tinggi, berlagak..mencik plak rase..haha. Qis baca dalam 4jam je..tettt!. ok, Qis mengaku sekarang memang dah addicted to novel..haha! *nak larikan fokus dari fikir yang bukan2 kan..huhu*. 
novel ini kisahnya kena kahwin paksa, sebab Zaara tak mampu nak bayar RM 5K pada Irham sebab Irham nak gantirugi disebabkan terlanggar kereta Zaara. yela, kereta BMW kan..mahal la kot nak repair *ek? entah*. bila Zaara tak mampu nak bayar, kena lah kahwin paksa sebab Irham nak lari dari kena kahwin dengan Sherry, perempuan paling gedik dan seksi di alam semesta *amboii..metafora!*. kalau dah kahwin, duduk serumah pulak tu, of course jatuh cinta la. kata cerita novel, harus lah! haha. 
lepas tu, diselitkan dengan cerita versi Mak Mertuaku. mak Irham memang tak suka pada Zaara. macam2 dibuat, tapi Zaara tetap sabar dengan segala tomahan dan kata2 cacian dari mak mertuanya. Irham pun walaupun cakap kasar pada Zaara, tetapi Zaara still berlembut je *macam den je kan? haha..perasannn!*. tapi ada kelainan sedikit dari novel ini. penulis membawa satu watak psiko, iaitu Faisal. Faisal seorang yang nerd dan pendiam, tetapi amat menyintai Zaara. gila psiko mamat nie, siap ugut2 Zaara, cederakan Zaara. watak nie timbul pada awal cerita dan akhir cerita je. akhir2 tu ingatkan Zaara kena tembak, rupanya polis yang tembak *buat saspen je taw..hehe*. 
baca secara online: [link]
beli secara online: [link]
lovenota 1: sumpah serius takut kalau mamat and minah psiko tu muncul balik..huhu
lovenota 2: ku menunggu~



ღ †♄@ηкṧ ƒøℜ яℯα∂ḯηℊ!(>‿◠)✌ ღ

4 comments:

Orange Vivaz said...

best sinopsis dya...
I'Allah nnt try cari sbjik (:

Cik Balqis said...

still ade lg kt pasaran..best taw..hehe

Anonymous said...

best citer ni... baru bace.... comel sgt cite ni.... (^_^)

Cik Balqis said...

btl3 =)

 photo copyrightungu3copy.png