Thursday, July 03, 2014

Saya Dapat Bayaran Bantuan Khas Kewangan!




rasanya semua penjawat awam mendapat bantuan khas kan? dapat RM 500 pun kira syukur alhamdulillah. lepas lah duit raya kat budak-budak nie nanti. 

Tahun nie kemungkinan saya akan beraya di Bukit Payung, Terengganu. kena la kira berapa ramai anak buah yang ada nampaknya..hehe. kalau di Terengganu saya dah terbayang-bayang nasi dagang lauk kari ikan tongkol..fuhh! tak tahan! sedapp! haha

Penjawat awam, pesara terima bantuan khas raya



Putrajaya: Kerajaan akan memberi Bayaran Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500 sebagai hadiah persiapan menyambut Aidilfitri kepada penjawat awam Gred 1 hingga Gred 54. 



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak (gambar) dalam satu kenyataan semalam, berkata bantuan khas itu akan turut dinikmati 684,000 pesara kerajaan, yang akan menerima RM250 setiap seorang sebagai menghargai jasa perkhidmatan mereka. 



Pembayaran akan dibuat pada 15 Julai ini yang membabitkan peruntukan kewangan sebanyak RM890 juta. 



Kerajaan berharap bayaran bantuan khas ini dapat meringankan beban kewangan penjawat awam dan pesara bagi menyediakan persiapan menyambut Hari Lebaran, katanya.


sumber: berita harian


lovenota 1: syukur alhamdulillah.
lovenota 2: ade seorang makhluk Allah swt tak bayar hutang lagi nie. bayar la ye. huhu

No comments:

Post a Comment

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2017 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®