Saturday, September 27, 2014

Bila Laptop buat Rawatan Spa

Kalau tak profesional, jangan ikut jejak langkah saya. ini adalah amaran keras!


Ya, tajuk entri tu dah betul dah. rasanya tiada satu laptop manusia di Malaysia yang buat rawatan spa, khas untuk laptop. hanya laptop Qis je yang buat camtu *nak berlagak sikit. haha!*.

Rawatan ini tak perlu korang hantar pergi mana-mana Spa di Malaysia. hanya buat rawatan spa sendiri di rumah anda. sangat mudah dan amat berkesan. dijamin bersih dan selamat. tak kisah apa jenis @ brand laptop anda, asalkan laptop tak pun notebook. chrome book pun boleh jugak. 

dan-dan la spa eh? haha. tak de la spa sangat. 

Cuma membersihkan laptop yang sudah lama tidak dibersihkan. itu je pun..hehe. kira rawatan spa la untuk laptop. harus diingat laptop anda hendaklah dibersihkan dan dijaga dengan baik. kita nak guna laptop nie lama, kan? kalau murah laptop kat kedai tak apa jugak..hehe :P

Pada mulanya sakit mata jugak tengok keyboard kotor. tapi apa kan daya, memang tak ada masa nak buat cleansing pada organ-organ laptop seperti keyboard ini.

Sebelum buat rawatan spa:


nampak kan banyak bakteria dan mikroorganisma di keyboard laptop pinkish saya

semasa buat rawatan spa:


nampak tak perbandingan kotoran di atas? 

selepas habis rawatan spa:


segala kekotoran, mikroorganisma, bakteria, jerawat baru, etc, semuanya sudah ditanggalkan. sungguh bersih, suci dan murni. 

rawatan ini hanya mengambil masa 20 minit disebabkan saya kena buat rawatan ini secara berhati-hati.

Apakah produk yang digunakan oleh saya? mesti korang fikir saya guna cleanser laptop biasa dijual kat kedai. sebotol boleh dapat RM 5 je kat kedai laptop. betul tak?

tapi ternyata itu semua adalah salah! inilah produk yang telah saya gunakan


terima kasih pada produk Nano White. saya menggunakan Refining Treatment Toner untuk membuang segala-gala kotoran yang sudah saya sebut di atas tadi. sangat berkesan.

Mesti korang gelak. haip! jangan gelak hokay! hahaha. saya tak ada cleanser khas untuk laptop. sebelum ini hanya guna adik-adik saya punya je. toner nano white nie dah lama tidak digunakan sebab saya dah tukar produk pembersih muka yang lain. ada lebih banyak lagi, so saya pun gunakannya. kira tak membazir la kan? ingat murah ke produk nano white. mahal tauu! hehehe.


lovenota : entri merepek meraban. kihkih

2 comments:

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2017 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®