Wednesday, September 24, 2014

Kenaikan Gaji 2015 Untuk Kakitangan Awam



iye ke ada kenaikan gaji? penuh message dari rakan-rakan WhatsApp, WeChat dan Telegram yang menyampaikan khabar berita seperti ini. 

Butiran Khabar Angin Berita Kenaikan Gaji 2015 Naik Untuk Kakitangan Awam :

  1. Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak dikatakan semalam telah mengumumkan akan berlakunya kenaikan gaji 2015 naik untuk kakitangan kerajaan bermula 1 Januari 2015. Ada ke diumumkan semalam?
  2. Kadar kenaikan gaji 2015 naik untuk penjawat awam adalah RM500 untuk semua kakitangan sokongan dan RM1000 untuk pegawai kerajaan
  3. Elaun risiko untuk kakitangan awam sebanyak RM300
  4. Kerajaan Malaysia dikatakan mahu melaksanakan sistem Band to Band 7 andaikata situasi mendesak kerana pelaksanaan GST 6% bermula April 2015
  5. Pengumuman kenaikan gaji 2015 naik untuk kakitangan awam ini telah disahkan Ketua Setiausaha Negara (KSU) dalam mesyuarat kabinet pada semalam. 
  6. Usul melibatkan pembentangan kertas kerja antara Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Cuepacs bertarikh 21 September 2014 dikatakan telah diluluskan
  7. berita kenaikan gaji 2015 naik untuk kakitangan awam ini telah pun disahkan sendiri oleh Presiden Cuepacs


Boleh percaya ke maklumat seperti ini?

Baik korang jangan percaya selagi tiada pengumuman yang dibuat sendiri oleh PM kita. semua ini hanya khabar angin belaka. untuk info semua, PM kita tiada di Malaysia pun kerana menghadiri Perhimpunan Agung Pertubuhan bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bersama delegasi menteri-menteri luar dari seluruh dunia dan kini berada di New York, Amerika Syarikat selama tempoh 9 hari untuk menyampaikan ucaptamanya pada 26 September 2014 ini. 

Jadi, selagi tiada pekeliling mengenai kenaikan gaji bagi kakitangan penjawat awam, selagi itu korang jangan percaya. nanti diri sendiri keciwa :P

update : 25 September 2014

KENYATAAN AKHBAR: "PENAFIAN JABATAN PERKHIDMATAN AWAM (JPA) MENGENAI KAKITANGAN AWAM TERIMA KENAIKAN GAJI BARU MULAI 1 JANUARI 2015"

PUTRAJAYA, 25 September 2014 - Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) ingin memaklumkan bahawa penyebaran berita mengenai kenaikan gaji dan elaun kakitangan awam yang disiarkan melalui media-media sosial adalah tidak benar. Mohon kerjasama semua pihak untuk tidak menyebarkan berita ini sekiranya ada menerimanya.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

Pasukan Komunikasi
Jabatan Perkhidmatan Awam
Putrajaya
Tel: 03-88853830/3146

E-mail : komunikasi@jpa.gov.my

sumber: Portal Rasmi JPA Malaysia


lovenota : tapi kalau betul gaji naik best jugak kan..tettt~ 

3 comments:

  1. tak suka lah berita mcm ni..
    macam xbileh nak percaya jeee...
    aishh kang menaruh harapan pulak kite ni..
    tapi klau mmg naik, alhmdullilah la
    hehehhe

    ReplyDelete
  2. @hidayu ayumie
    memang tak boleh dipercayai. kalau ada pun tunggu pengumuman rasmi eh..
    doa2 la hado..hikhik :P

    ReplyDelete
  3. Kepada semua ,janganlah terlalu mementingkan wang! Nanti kita bertuhankan wang ! Syukur sajalah apa yang ada ! Bersabar !!!!

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2017 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®