Monday, September 15, 2014

Jururawat Mengamuk kepada Seorang Ayah Pesakit



late night update sebelum tidur.

petang tadi godek-godek facebook. terjumpa satu ketidakpuasan dari sepupu Qis sendiri. hoho! actually benda nie benda biasa. yang luar biasanya, bila dah upload di facebook terus jadi troll la. tapi, rasanya uolss boleh baca, nilai dan renungkan sendiri.

ceritanya, anak si 'lelaki A' *saya rasa tak perlu beritahu atau letakkan link facebook beliau* tersebut sedang ditahan di Hospital Besar Gua Musang akibat jangkitan peparu @ lung infection. mungkin masih lagi admit di Hospital tersebut. yang menimbulkan rasa ketidakpuashatian itu apabila beliau telah meng'upload' gambar sekumpulan jururawat yang sedang duduk di satu tempat di meja kaunter.





bila dia dah upload gambar jururawat tersebut, dan memanggil "Ahli Majlis Jururawat", itu yang menyebabkan para-para nurse seMalaysia mengamuk. "#adadaunteruplagicemerlang" juga di 'hashtag' dalam post beliau. disebabkan itu juga, banyak komen-komen dari nurse yang dilontarkan kepada "lelaki A" itu. korang boleh baca sendiri lah eh.






conversation diorang tu panjang. tak larat nak capture semua. hanya yang penting je.

di sini, bukan saya nak memihak pada sesiapa. kita sendiri tak tahu cerita sebenar apa yang berlaku di sana. mungkin juga waktu nurse itu berkumpul adalah waktu taklimat ke, kan? mungkin juga ianya cuma disalaherti oleh si "lelaki A" ini. kalau ya pun nurse-nurse tersebut berbuat salah, mungkin ia tidak disengajakan, ada sebabnya.

nasihat saya, jangan mudah menuduh tanpa asal usul periksa. akibatnya, semua nurse menyumpah seranah anda. sedangkan semua nurse yang anda capture itu sudah menjaga anak anda dengan baik sekali di hospital. semua orang yang bekerja juga memerlukan rehat sebentar, walaupun sekejap kan? semua jenis pekerjaan adalah sama, cuma cara melaksanakan je yang lain. fikir yang positif sahaja.

saya hanya senyum-senyum kambing jela. banyak manusia pelbagai ragam.


lovenota : saya sendiri banyak waktu rehat. tetapi, kerja tetap jalan. itu yang penting :D

16 comments:

  1. salam singgah... kalo dak eina jd nurse pon dak eina akn mrh ngan org yg post tu...!!

    ReplyDelete
  2. @dak eina
    hehe. well, memang ramai yang marah pun. xtau la lelaki itu sedar atau tidak :)

    ReplyDelete
  3. kalau sha pun marah... yela, kita kena faham, kerja nurse ni waktu rehat agak pendek...

    tapi pernah sekali kat selayang, sha tekan loceng sebab sesak nafas, nurse tak datang... hmm..

    ReplyDelete
  4. Comel je blog dia rugi x join!! meh la joinnnnnn

    ReplyDelete
  5. @TunSha Ayunie
    kalau kes sha tu, maybe tak de sorang nurse yang dengar kut. well, hospital selayang is one of the most busiest hospital in that area kan?
    setiap manusia ada salah silap, kan? nama pun manusia biasa :D

    ReplyDelete
  6. @sheda ucu
    haha..yeke. langsung tak rasenye. tapi akan join nnti. InsyaAllah :P

    ReplyDelete
  7. Teruk la kalau masa kerja tu kena kerja je sampai tak leh duduk jap. Kita bukan robot. Lelaki A adalah robot agaknya ^_^

    ReplyDelete
  8. lainlh kalau nurse tu buat dunno ja bila ada patient nak bantuan.. mmg boleh bising.. kesian nk duduk pun tak boleh ya..hehe..mcm2 sekarang

    ReplyDelete
  9. tp kenapa nurse skrg cantik cantik susah hati isteri saya

    ReplyDelete
  10. Assalammualaikum ..bls kunjungan awk:) ..
    sebab tu la kita kena selalu husnudzhun .. dlm gmbr len ceritanya len ... xusahla semua hal nk cerita kt fb ..hai ..perkara kecik ley jd isu besar ni.. gunalah laman sosial dgn sebaik mungkin .. :) ..stay cool ..hehe

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®