Monday, September 29, 2014

Program Latihan Guru i-THINK mengenai Proses Berfikir



saya bangun awal pagi hari ini kerana ingin menyiapkan sedikit program terbaru dari Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dan Agensi Inovasi Malaysia (AIM) mengenai i-THINK. sesiapa yang terlibat tu tahulah i-THINK tu menatang apa. saya perlu menjawab kesemua 30 modul yang terdapat dalam i-THINK ini. 

hanya perlu ke laman web i-THINK dan daftar. kemudian. jawab soalan dalam modul.



yang bestnya, anda kena dapat markah 100% baru dapat buat modul yang lain. so, kena buat dan jawab betul-betul. jika kotak berwarna hijau akan ditulis 100% markah, kotak warna biru menunjukkan anda belum mencapai 100% markah.



terdapat 24 lencana yang akan diberikan setelah tamat beberapa modul. setakat ini saya mendapat 5 lencana. kena spend time betul-betul untuk siapkan modul ini. jika dilihat masa yang digunakan, saya mengambil masa 1 jam untuk siapkan satu modul. sebab anak-anak dalam satu modul tu banyak. 


semoga semua guru yang terlibat *memang semua kena buat pun* bersabar dalam menjawab soalan-soalan yang diberikan. dan kena ada banyak kuota untuk internet anda. dan anda kena siapkan semua modul ini dalam masa 3 bulan. 

good luck!

p/s: kalau login siang hari, memang ciput sangat line die. so, harap cikgu-cikgu semua masuk atau login antara jam 12 tengah malam sehingga 5 pagi. masa tu, line memang laju sangat. senang hati buat modul i-think. saya sendiri dah korbankan masa tidur untuk login i-think dan sekarang tinggal lagi 6 modul untuk dihabiskan. :)


lovenota : mengantuk jugak tunggu komputer tu membebel sampai habis..hehe :D

2 comments:

  1. Line slow mcm siput menyusahkan.buat kursus online konon tapi ketinggalan zaman jugak .baiki dulu sistem yang overtraffic!!

    ReplyDelete
  2. semua ni poyo...menyusahkan.
    nak buat ok. sistem ko

    ReplyDelete

komen yang baik2 je taw!
thanks! arigatou! gracias! danke! gamsahabnida!
(✿◠‿◠)

Copyright © 2008-2020 by Ⓜⓘⓢⓢ Ⓑⓐⓛⓠⓘⓢ™. All Right Reserved ®